Uusimmat kirjoitukset

Blogin arkisto

Maailma ei kai tähän lopu

Lauantai 9.6.2018 klo 6:00


taulu.jpgHaasteet

Nehän eivät odota.

Emmehän halua katsoa  taaksepäin, vaan eteenpäin.

Aina on kyllin paljon aikaa katsoa taaksepäin, mutta vain halutessamme eteenpäin.

Kyse on vain siitä, hyväksymmekö kohtalomme vai haluammeko vaikuttaa siihen.

Huijarisyndrooma

Huolestuttava ilmiö on Dunning-Kruger efekti,

Siinä henkilö ei tiedosta omaa epäpätevyyttään tai tietojensa puutetta, vaan pitää itseään sitä pätevämpänä, mitä vähemmän hän asioista tietää.  

Valittavan usei poliitikoissa esiintyy vahvana juuri tämä ominaisuus: 

Sote vaivaa

Koko ajan viivästynyt ja näköjään viivästyvä Sote-ratkaisu syö uskoa koko sote-alalta.

Erityisesti se syö uskoa julkisen soten kyvystä toimia ja uudistua, valitettavasti. 

Tästå seuraa, että usko soten paljon puhuttuun ”rakenteelliseen uudistukseen” heikkenee ainoastaan ja vain päättäjien päätöskyvyttömyyden vuoksi. Silti syypääksi tulevatkin Soteihmiset.

Jarruttelu ei ole todellakaan hyväksi asialle eikä kansakaan usko enää verukkeisiin päätöksenteon jarruttelun syistä.

Esimerkiksi peruslakivaliokunta penää selvitystä siitä, että onko esimerkiksi kapitaatiokorvauksen laskeminen EU-tietosuoja-asetuksen vastaista profilointia?

Tämäkö on suomalaisten päättäjien tietosuojasta huolehtimista?

Moniko muuten tietää, mitä lause edes tarkoittaa?

Kapitaati tarkoittaa vain, että siinä ”profiloidaan” eri maakuntien sairastavuutta ja ikärakennetta väestön määrän lisäksi. Sen perusteella sitten tulee rahoitus eri suuruisena.

Miksi ihmeessa tietojen julkistamista pitäisi kysyä EU:lta?

 Rahoituksesta perustuslakivaliokunta taas sanoo, että rahoituslakia olisi muutettava siten, että riittävät sote-palvelut turvataan myös poikkeustilanteissa, kuten muuttuvissa markkinatilanteissa.

Sitäkö meinataan, että mitoitus pitäsi olla kriitilanteiden, esimerkiksi  epidemiakausien mukaista?

Tällaiset puheet ovat todella kaukana arjesta.

Meidän, myös JIK;n, todellinen pulmammehan on riittämättömyys kyetä kilpailla yksityisen sektorin kanssa.

Mitä kauemmaksi ratkaisut soten suhteen viipyvät, sitä heikommaksi julkisen sektorin mahdollisuudet kilpailla tehokkuudessa yksityisten kanssa käyvät, valitettavasti.

Se on asia, jota en tahtoisi.

 Nämä faktat ovat varmaan liian yksinkertasia pulmia ratkaista:

Eduskunnan oppositio kaiketi haluaa vain opponoida. Onkohan se isänmaamme edun mukaista?002.jpg

Koko Sote-keskustelua leimaa sekä tietämättömyys, että harhautus. Vastustajat eivät oikeasti näytä tietävän, mistä tässä ollaan edes päättämässä. Väitetään esimerkiksi, että hallintomalli on Keskustan intressi ja valinnanvapaus olisi Kokoomuksen intressi? 

Väitän , että molemmat ovat vain asiakkaan ja potilaan sekä veronmaksajan  intressejä. Pitäisi saada palveluja, paremmin ja edullisemmin. Jos Sote-uudistusta ei pian tule, se koituu kansakunnalle todella kalliiksi.


Kommentit

10.6.2018 13:12  Kuano

On se mahtavaa, jotta Mattikin on näin pristynyt. Kamalaa, jotta joku on näin mökötöksis, puuttuuko tästä enää muutaku vanha kettu, tämä mainio pläkkipönttömestari.

10.6.2018 20:46  Toi Veissa

Ensin, tervetuloa Matti kehään, on sua kaivattu.
Toiseksi, Valinnanvapaudesta hoilotetaan ja vieläkin myydään eri kunta/terveysalan toimijoille tk-ohjelmistoja, jotka eivät toistensa kanssa synkronoi.
Olisiko syytä tehdä päätöksiä asiasta kokeiluluonteisesti ja varovaisemmin pienemmässä piirissä ja katsoa kuinka hommat lähtevät menemään.

11.6.2018 21:16  Blohisti

Ylen A-studio näyttää yhtyvän kutakuinkin täydellisesti mielipiteeseeni siitä uhasta, minkä viivyttely synnyttää. Oppositio joutuu ottamaan vastuun kampituksestaan jos tämä nyt menee ketuille. Vieläkerran sanon, että oppositio tekee vaarallista työtä julkista sotea vastaan.!😇

12.6.2018 15:33  Sote ???

Jaa.aa Jotenkin tuntuu, että tällä kertaa vanhaa järjestelmää korjaamalla tulisi paljon parempi kuin nyt tämä huhdottu sote. Eihän Suomen perusterveydenhuollossa, erikoissairaanhoidossa ja sosiaaliturvassa nyt mikään niin pahasti ole pielessä, että kaikki vanha pannaan romukoppaan ja sieltä sitten arvotaan, millä jatketaan. Jäitä hattuun !!

13.6.2018 10:58  Kysyn vain

Rahat nyt vain ei kohta riitä nykyisen , tehottoman järjestelmän takia. Onko tuo nyt niin vaikea tajuta?

13.6.2018 17:40  Sote ??

Haluaisin kuulla, miten nyt ajettava malli olisi tehokkaampi kustannusten osalta, ottaen huomioon myös sen, että tulee uusi maakuntahallinto, joka osaltaan tulee vaatimaan uusia virkamiehiä, eihän valittavat luottamusmiehet mitään voi päättää, ellei asiota valmistella. Missään ei ole tuotu esille sitä, millainen virkamieskunta maakuntahallintoon joudutaan rekrytoimaan. Rahat neivät riitä edellenkään, ottajia on vain enemmän

15.6.2018 23:19  Korvallepäin

Sote? son ollut sivuraitehella näköjänsä ja pahoon ku nuan flataasta päästelöö. Ei tääläkään tarttis aiva pölijää valehrella. Nuan jos vähäki olis viittiny ja viittittä kattella niin seleviää kohta nottei lisää tuu ku justahankin luattamushenkilöötä, nekin varmahan kovettuja syväosaajia notta virkamieskutalehet saaki heittää nevahan,heh....

18.6.2018 8:10  Vastausta sote ???

Vastausta Sote ???:lle

Kiitos provosoivasta kysymyksestä.
On erinomaista, että sotesta keskusteluissa päästäisiin vähitellen asiakeskusteluun.

Valitettavan kiistaton tosiasia on, että julkinen sektori on melkoisella takamatkalla yksityiseen verrattuna, kutakuinkin jokaisella soteen liittyvällä osa-alueella.

Syy ei ole julkisen puolen työntekijöissä, vaan vanhentuneissa ja luutuneissa asenteissa, rakenteissa ja johtamisjärjestelmissä.
Uskon kuitenkin, että takamatkaa voidaan kuroa kiinni, mutta se vaatii asennemuutosta erityisesti johdon ja keskijohdon asenteissa.

Asennemuutos on siis tarpeellista jokaisella soten henkilöstön osa-alueella.
Aina puhutaan esimiestaidoista, mutta tarvitaan myös alaistaitoja ja asennetta.

Perustelen lyhyesti käytännön kokemusten kautta yksityissektorin tämänhetkistä paremmuutta julkiseen verrattuna:

Esimerkiksi ikääntyneiden tehostetun hoidon puolella yksityinen toimija tuottaa palvelun 10-20? edullisemmin ja silti käärii vielä 10-15% katteen toiminnastaan. Tässä yhteydessä on turha väittää laadun tästä kärsivän, koska palvelusetelin kautta asiakas saa itse valita hoitopaikkansa.

Kotihoidon osalta on toiminnasta viljalti kokemuksia eri puolella Suomea. Toiminnan kustannuksissa on jopa kolmasosan erot yksityisen hyväksi. Karmeat esimerkit Helsingin seudulta kertovat kustannusten nousseen käyntimäärien vähetessä.

Oulun seudulla ulkoistetun palvelun ansiosta tehokkuus on samaan aikaan noussut kolmanneksella.

Uskon julkisen puolen tehokkuuden ja palvelutason kehittymiseen. Tilanne voi parantua kuitenkin vain tosiasiat tunnustamalla ja työhön ryhtymällä.

18.6.2018 8:11  Blogisti

Edellä julkaistun tekstin laati blogisti

19.6.2018 12:42  Ihmettelen suuresti

Sitä vaan ihmettelen miksi hakea Kurikan kaupungin virkoja kun ei Kurikka kelpaa asuinpaikkakunnaksi. Miksi palkka kelpaa mutta ei asuminen. Mikä on sitoutumisen taso kun koko johto asuu aivan muualla kuin Kurikassa. Ihmettelen miksi Kurikan virat kelpaa mutta ei asuminen.

19.6.2018 22:48  ei edes luukkua Kurikassa

Kysy Luukolta.

20.6.2018 12:38  Korvallepäin

Tua asuminen on vekkulinkuuloonen aihes. moon kuullu nottei jokahinen luattamustekijäkää asu ku mukas vain Kurikas, onko näin...

20.6.2018 23:55  Kuano

Eiväthän elukatkaan viihdy, mikäli paskantavat pesäänsä.

21.6.2018 7:49  Kuulopuheiden varassa. Eikö magneetissa ole tartuntapintaa.

Onko tuo asuminen todellakin näin kuinka täällä kerrotaan. Jos on niin surulliseksi teköö. Samalla kuitenkin ylistetään Kurikan asumisviihtyvyyttä ja palveluja, kyllä nämä lausunnot saa heittää romukoppaan, jos täällä kerrottu pitää paikkansa. Olisko valtuustoseminaarin paikka ja tuuletukselle tilaa.

23.6.2018 2:57  Asioita seuraava ja tietäväkin

Kyllä se niin on, että johtavien virkamiesten pitää asua työkunnassaan. Jos oikeasti haluavat kehittä omaa kuntaa. Vuokra yksiö ja nimellinen asuminen ei riitä.

23.6.2018 2:57  Asioita seuraava ja tietäväkin

Kyllä se niin on, että johtavien virkamiesten pitää asua työkunnassaan. Jos oikeasti haluavat kehittä omaa kuntaa. Vuokra yksiö ja nimellinen asuminen ei riitä.

23.6.2018 19:20  noko

keskustelua sotesta, koskee myös meitä, ehkä ..https://keskustelu.suomi24.fi/paikkakunnat/etela-pohjanmaa/lapua

24.6.2018 10:23  Kuano

Sote on mitä on, mutta joidenkin onneksi johtavat virat alkavat olla selvillä. Lienee kaikille selvää, jottei säästöjä ainakaan virkojen vähyyden kautta synny, eli säästöjen saamiseksi täytyy "asiakkaita" jättää heitteille entistä enemmän. Työehtosopimuksiin tuskin tulee mittavia muutoksia, joten suorittava henkilöstö minimiin ja hiukan alle, jotta pystytään turvaamaan hallinnon etuudet. Kultaista vanhuutta rakkaat ystävät.

25.6.2018 21:23  äimänkäki

Kuano on kyllä entisenä yrittäjänä hukassa, kun ei näytä uskovan siihen, että asioita voidaan hoitaa hyvin tai sitten niitä voidaan hoitaa huonosti. Hyviä johtajia tarvitaan ja tarvitaan myös ahkeria ja osaavia työntekijöitä. Kuano puhuu "suorittavan henkilöstön minimoinnista". Tuskin kukaan sellaista haluaa. Sitä taas kaikki haluavat, että työt tehdään tehokkasti ja innostuen. Työstä saa väsyä ja tuntea tyydytystä. Ainainen sivullisten rutina ja voivottelu käy voimille. JIKissäkin on toista tuhatta työntekijää ja johdon määrän voi laskea kahden käden sormin. annetaan tuki ja kannustus, että järjestelmät ja työnkuvat kehittyvät laatu ja saatavuus saavutettavuuden edelle. Miksi Jurvassa lääkärikäynti maksaa moninkertaisesti muihin terveysasemiin verrattuna?

25.6.2018 22:15  Kuano

Kysymyshän on uuden soten mukanaan tuomista menojen kasvusta, jota ei pystytä hillitsemään muuten, kuin palvelua karsimalla.
Entisenä yrittäjänä tiedän mitä yrittäminen on, se ei ole yhteiskunnan rahojen rosvoamista, jota tapahtuu enenevässä määrin soten mentyä läpi.
Monen sortin tukiaispelleä sanoo olevansa yrittäjä, etenkin sosiaalipuolen yrittäjissä tuntuu olevan paljon venäjältä oppinsa saaneita pikkulyöppäreitä, joilta puuttuu täysin yrittäjän etiikka ja vastuu näitä kohtaan, jotka kustantavat toiminnan.

26.6.2018 7:13  Sote ??

Kiitos Blokistille poliitikon vastauksesta, joka ei oikeastaan kerro mitään, mitä etua on maakuntatason hallinnosta, joka on ollut ja on pointtini tässä asiassa. Kuano on myös oikeilla jäljillä kysymyksissään.

El, mitä etuja maakuntahallinto tuottaa nykyjärjestykseen.

Korvalle päin antoi ymmärtää, että Sote ?? on täysin hakotiellä ja antaa ymmärtää, että maakuntahallinto käsittää vain valitut luottamushenkilöt eikä muuta.

Mutta kukas ne asiat luottamushenkilöille valmistelee ?

Lainaus Sipilän lausumasta Ilkassa 26.6.2018:

" Silloin jää virkamiesarvion mukaan liian vähän aikaa, koska silloin maakunnat järjestäytyisivät kesä-heinäkuussa 2019. Puoli vuotta on liian lyhyt aika henkilöstösiirtoihin ja - valintoihin ja moniin päätöksiin. "

Eiköhän tuo tarkoita, että maakuntahallinnon muodostaa luottamusmiehet sekä virkamiehet.

Virkamiehiä siirrtetään nykyisistä organisaatioista ja Sipiln mukaan valitaan lisää.

Vieläkin kysyn, mitä etua maakuntahallinnolla saavutetaan ?

26.6.2018 9:07  Blogisti

Lyhyesti ja yksinkertaisesti sanottuna: Nykyinen julkinen sote ei ole tuotantokyvyltään erityisen tehokasta. Yrittäjäsektorin toiminta sitä on. Kaikki haluavat valinnanvapautta sitä KYSYTTÄESSÄ. Kuitenkin kaikki haluavat myös, että rinnalla on julkinen sote. Kaiken varaltako?
Kaikkea kuitenkaan voida saada, koska veronmaksajan rahat loppuvat.
Siispä keinoksi jää vain se, että julkinen sote tehostaa omaa toimintaansa ja on hyvä, että yksityissektoti sparraa ja opettaa toimentamalleja julkiselle puolelle.
Elämn ja kuoleman kysymys julkinen sotelle on saada oma koneisto toimimaan asiakaslähtöisemmin, tehokkaammin ja nopeammin.
Siinä ei ole kysymys johtajien luku määristä, vaan heidän kyvystään luotsata massiivista organisatiota kilpailukykyiseen suuntaan. Onnistuminen riippuu vain ja ainoastaan yhteisestä tahdosta ja motivaatiosta. Kuntalaisten olisi syytä esittää tueksi hyviä konsteja ja kannustaa yhteistä tavoitetta ainaisen narinan sijaan.
Maakuntahallinto on välttämätön muutos isojen kokonaisuuksien hallitsemiseksi ja rämettyneen kunnallishallinnon merkityksen vähentämiseksi.
Toivottavasti myös maakunnille siirtyy pikaisesti verotusoikeus ja sitä kautta kustannusvastuullinen ajattelu.

26.6.2018 11:38  Voi teitä valtuusto ja hallitus

Sote tulee ja menee, ei täällä käytävällä keskustelulla siinä suhteessa ole mitään merkitystä. Muualla se päätetään ja siihen on tyytyminen.
Paljon suurempi ongelma meillä on johtavien viranhaltujoiden ja lähes koko johtoryhmän asuminen aivan muualla kuin Kurikassa. Kurikka on menetetty ei meillä ole Kurikan kehittäjiä eikä huolenkantajia. Muukalaiset lypsävät Kurikan tyhjiin, ei ole mitään sitoumista, Kurikka on heille vain palkanmaksaja. Kurikka on heitteillä. Ongelma on tosi vakava, muta siitä ei kanna huolta valtuusto eikä hallitus eikä kukaan. Kurikka saa mennä. Täysin kornia on lukea näiden muukalaisten lausunnot Kurikan asumisviihtyvyydestä, tuuleen huutelua, eikä ollenkaan uskottavaa.
Toinen ongelma on tyhjyyttään koljottava magneetti, ei mitään toivoakaan yrityksistä, vain suuret puheet.

26.6.2018 16:47  Kuano

Yksityinen terveydenhuolto ja vanhusten hoivaaminen on toki eräässä mielessä tarpeellista ja varsin tehokasta. Tehokkuusvertailuja tehdään ja sangen tarkoituksenhakuisesti unohdetaan potilaiden kunto ja ikä. Helppo on kerätä tehokkuutta sellaisilla asiakkailla, jotka pystyvät huolehtimaan itsestään ja avun tarve on pieni. Jostain ihmeen syystä nämä potilaat ajautuvat kuitenkin yhteiskunnan hoivan piiriin siinä tilanteessa, jossa avun tarve kasvaa suureksi. Tämä niinsanottu yksityisektori ei todellakaan vastaa käsitystä yrittämisestä, lähinnä se on yhteiskunnan rahastamista kipeillä ja vanhuksilla monikansallisten rahoitusyhtiöiden toimesta.

27.6.2018 9:24  Yrittäjä

Valitettavan usein Kuano, sairaammat asiakkaat siirretään aina palvelusetelin eli yksityisen tahon huoleksi . Tästä on kuulu kokemusta

27.6.2018 18:25  Kuano

No, jopas nyt jotakin.

27.6.2018 21:30  saippuakauppias

voi teitä tali kynttilöiden paskanjauhajat... sote meni ja tuli ja meni ja menöö helvetin kuuseen josta ei ole paluuta viiteen vuoteen tai joko koskaan tällä kivi kaudella....

28.6.2018 6:08  heh

Rahanmeno ei tunnu huolettavan saippuakauppiastakaan. Ilmeisesti olet niitä pluspuolen poikia. Yhteiskunta maksaa, sinä saat.

28.6.2018 9:46  Kuano

Ei huoleta päättäjiä sairaiden vanhusten tilakaan, törkeitä heitteillejättöjä on enevässä määrin. Kieroin temppu salata tilannetta on ns. potilaan tietoturva, tämä kieroilu päästää teoriassa vastuussa olevat joka tilanteessa vastuusta, koska kukaan sivullinen, eikä edes omaiset saa riittävästi tietoa asioiden tilasta ja vanhus ei yksinkertaisesti ole tapahtumista mitenkään kartalla. Kustannukset kasvavat, silti vanhushuolto heikkenee, tässä sitä olisi sotea yllin kyllin, mutta riidan aiheena on ainoastaan se, jotta kuka saa johtaa organisaatioita ja ken saa rahastaa hupenevat rahat.

1.7.2018 21:44  Korvallepäin

Aina vian se sote?? hakuusas hauskasti ja höpäjää. Plokisti on kyä rivillä, justhan nuan se menöö nottoikehen. Se mua vain täs notta ei se kuntakassa millään kestä tätä metikalissation ja teknolokian ja viä ihimisen hinkumisen yhyristelmää jonsei entrata kunnolla. Mikä se virkamiäs on ku sitä lyärähän täälä, onko se jotenki kipiä tai kyvytöön, luattamusjäpikät osaas kaiken paremminko iliman ketään... Kuka tämänki tietääs

2.7.2018 12:08  Kuano

Voiko asiaa selvemmin ilmaista.

3.7.2018 9:37  Kuano

Jurvan markkinoilla oli varsinainen vitsikoju, siellä mainostettiin kurikkaa varsinaisena yrittäjien paratiisina. Pakko on miettiä, jotta mistä tälläinen hevosenleikki saa alkuvoimansa.

5.7.2018 22:07  Korvallepäin

No nynne lykkäs, uus räpiköömishalli jallujepettäjillen. Väki vähenöö ja ojjo kaks lutraa niin viä kolomatta keheratahan sinne himoota. Eihän tämän nynnäin sentähän kai mee, 5 milijuunaa sijehen paasathan, eihän nykumminkaa. Eikö ne kaharella pärijää, mensiä siihen lamminlutakkohon kun siä on se kovettu karikkapallotarioniki. Käyhän ne valamihiksi Molskikseski, laajennetehan ny sitä vaikka 4 milijuunalla niin säästyy milijuuna eikä trääsätä pölijähän paikkahan.

5.7.2018 23:04  Äänestäjä

22:07 Pöytäkirjahan on luettavissa netis. Prkl.. Mitä meinaavat Jalasjärven uimahallia rakentavat Rami Ala-Nisula, Hakola, Leppinen, Parkkamäki ja kumppanit.... Onko talouden realiteetit unohtuneet vai alkavatko eduskuntavaalit tehdä sen, että tanssitaan kaikkien pillien mukaan... Taitaa olla Kepulla väärä ehdokas vaaleissa... ei tule munattomille ääniä Kurikasta. Turha toivo.

5.7.2018 23:58  Kuano

Edustajat jalasjärvellä toimivat äänestäjiensä edun mukaan, toisin, jurvassa. Lauma turhanpäiväisiä lipojia höpöttää näiden erinomaisuudesta, vaikka kyllä hoksaavat, jotta mistä on todellisuudessa kysymys.

6.7.2018 0:47  Äänestäjä

Niinpä Kuano. Siksi en ymmärräkkää mitä nuo mainitsemani meinaa kun ovat kurikkalaasia.... Jalasjärviset tekevät kuten sanoot.

6.7.2018 6:59  kuinka on, ojas on?

Koska se uimahallin teko jalakajärvelle on päätetty? No hallitushan viöö hankkeensa läpi "viimehetken" tieroolla :-)

6.7.2018 9:41  Kuano

Halli viedään läpi jalasjärven päätöksellä, joka tehtiin silloin, kun Jalasjärvi oli periaatteessa selvitystilassa. Mikäli yrityksessä toimittaisiin näin, sitä selviteltäisiin leivättömän pöydän äärellä. Mitähän tässäkin pitäisi ajatella kurikan munattomista.

7.7.2018 20:45  kossu nyt ja aina

eihän siinä mitään kurikalle kaikki ,jurva saanut paskaa ym. hyvää koko ajan.magneetti ei tyhjästä täyty alanen vetää sikaaria ja istuu asemalla syömässä joidenkin pöydässä ja asiat ei etene,kuka johtaa ketäkin.tulkaa vaasan päin ja pannaan rajat kiinni,koskenkorvan notkoon uusi magneetti jos joku heräis tähän maailmaan..

10.7.2018 21:25  asiakas joka maksaa YLE-maksua

USA:n väkiluku on yli 325 Miljoonaa. Tuosta väestä yli 40% on vielä Trumpin takana eli ilmeisesti yli 130 miljoonaa ihmistä. Trump on yhdysvaltain demokraattisesti valittu presidentti, kuitenkin. Kysyn, miten meidän kaikki osaava YLEmme pystyy ja kykenee määrittelemään Trumpin viisivuotiaaksi hiekkalaatikko poitsuksi samanaikaisesti määritellen Putinin älykkääksi shakkimestariksi? Olematta samaa tai eri mieltä asiasta, kysyn, onko tuollainen nimittely kansainvälisten tai hyvien tapojen mukaista? Miksi ei yhtään kukaan silmäätekevistä ole kommentoinut asiasta julkisuudessa. Suomessa on totuttu ymmärtääkseni hyviin käytöstapoihin valtioiden päämiesten kohtelussa. Mitäpä suomalaiset sanoisivat, jos joku vaikka joku julkinen tietotoimista nimittelisi presidentti Niinistöä änkyttäväksi rääpäleeksi?
Olisiko YLEllä mitään oikaistavaa?

13.7.2018 0:51  Kuano

Soitat lääkärin ajan, hupsis sinut ottaa vastaan jokin hoitaja joka sanoo, jotta eihän sinun ole yhtään mikään. Kuluu pätkä aikaa, oireet pahenee, soitat lääkäriin, sanotaan eihän sinun ole ennenkään mikään ollut, lopeta häirintä. Lopulta tulet järkiisi ja menet oikealle lääkärille, joka toteaa, jotta olisi ajoissa ollut syytä hankkiutua lääkäriin, niinpä, eli jikkiin rutosti terveisiä.

18.7.2018 19:21  Kuano

Yksikään kurikan kaupungin papereita ja sähköposteja plaraava työntekijä ei olisi sekunttiakaan töissä näissä olosuhteissa, joissa makaa potilaat, joita hoitajien on pakko yrittää inhimillisyyden nimissä hoitaa.

18.7.2018 20:14  Juhani

Ehkä tuo on Kuano hiukan liioiteltua. Samanlaisia ihmisiä me kaikki olemme, mutta kaikilla ei ole koulutusta kaikkeen. Ainakin minä osaan kunnioittaa hoitajia joita meillä on omassakin perheessä. Kun vain osattaisiin kunnioittaa muitakin omien alojensa ammattilaisia.

Ammattitaito on kova sana millä alalla tahansa ja luulen että joku toinen ei olisi kaupunginjohtajana päivääkään. Eikä sitä karttaakaan synny ilman ammattitaitoa. Eikä siinä ole mitään järkeä että kartantekijä nostelee työn ohessa kuution kiviä että saisi työstä niin raskasta että sitä Kuanokin arvostaisi ;-)

18.7.2018 23:51  Kuano

Kysymys ei ole mistään kunnioittamisista, vaan siitä tosiasiasta, jotta ilmanvaihto pelaa sitä huonommin, mitä avuttomimmista ihmisistä on kysymys.

24.7.2018 12:22  5.7 äänetäjälle

Taitaa olla Ala-Nisulan Rami tajunnut että eduskuntavaaliäänestäjiä on sekä Jurvassa että Jalasjärvellä. Se että toiselle kumartaa, niin toiselle pyllistää. Kumpahankohan suuntaan kannattaa tässä tapauksessa pyllistää, kummassako suunnassa on enemmän potenttiaalisia eduskuntavaaliäänestäjiä?

26.7.2018 17:20  Korvallepäin

Onko tiaros kovettuja maakuntavaalieherokkahia kykypualueesta, sinipersuusta ja kepusta? Syväosaajia ja maakunnan kokonaasuutta älyäviä vai kyläpiipittäjiä pualustohon jonku uhaan eres omaa kylää parahite vakahalla kiimantarkkaalukokemuksella....

28.7.2018 17:10  Kuano

Sote- sekoilussa ei ole saatu muuta aikaan, kuin sekasotkua ja "tuotannollisen toiminnan" tehostamista. Voiko kukaan tuotannollisen toiminnan tehostamisesta kertoa joitakin tosiasioita, vai mennäänkö jurvalaisten valtuutettujen ja häntäkärpästen tyylillä, jotta asioiden tilan huomaaja on suurin rikollinen.

28.8.2018 16:14  Kyllä kai on vai oko ??

Onkohan Magneetissa kaavavlmiutta eri hankkeille.

12.9.2018 23:46  Kuano

Hyvin sujuvat säästöt kurikassa, senverran alkavat vanhukset olla heitteillä. Asiointipalvelujakaan ei järjestetä sellaisille, jotka pääsevät sileällä rollaattorilla, ovat kuulemma liian hyväkuntoisia.
Sotea ei tarvitse odottaa, osataan tämä törkeily vanhushuollossa aivan omasta takaa. Varmaan jurvan tärkeilevä kerma suuttuu tästäkin kirjoituksesta, niin ja häntäkärpäset.

15.9.2018 18:25  ?????

Kuanoa harmittaa jokin.

18.9.2018 1:35  Kuano

Hävettää oikein, kun ilkeämieliset väittävät, jottei Saarakkala ole eduskunnassa saanut mitään aikaan. No, ei tässä oikeastaan mitään tosiaankaan mieleen tule, mutta onhan hän sentään suvereeni taksinkäyttäjä, eräänlainen eduskunnan mestari ja vieläpä kunniamainintojen kera.

18.9.2018 17:23  Taxit kunniaan

Taisi Toivola porhaaltaa ohi

18.9.2018 21:16  Kuano

Hokki on Saarakkaka Kesä- Heinäkuussa, tosin Toivola rahastaa lisäksi osoitekikkailulla, jonka Saarakkala on toistaiseksi heivannut.

19.9.2018 8:01  KURIKAN RAKENNUKSET

Onko nyt niin että kurikassa on ollut osaamatonta rakennusliike, vai onko poliitikot olleet näin osaamattomia että rakennuskanta on päästetty näin huonoon kuntoon...

Vai löytyisikö syy sittenkin vihreästä teknisestä johtajasta?

19.9.2018 8:02  Työntekjo kunniaan

Kansanedustajan töitä hoidetaan tietysti taksissa, eli ahkeria ovat.

19.9.2018 12:41  Kuano

Taksithan ovat nykyään korvaamassa synnytyssairaalatkin, paljon halvempaa antaa taksikuskien suorittaa synnytykset, kuin kouluttaa kätilöitä. KELA-taksien uudet ohjeistukset ja käytännöt auttavat ihmisille itsehillintää ja pidättyväisyyttä. Oppiihan siinä olemaan, kun kahdeksan tuntia odottaa synnytystaksia koivet ristissä.

20.9.2018 7:43  Taksissa on tyyliä

Taksi onkin hyvä työpaikka; lämmin, liikkuva, halpa, tyylikäs, ilmastoitu, maisemoitu ja avustaja aina paikalla.Tekniikka pelaa, peilit paikoillaan, pehmustetut työtuolit ja liukuva selkänoja.

20.9.2018 20:02  jep

http://lasselehtonen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/260679-mita-eroa-on-hyvinvointikuntayhtymalla-aluekunnalla-ja-maakunnalla
Tuolta soteasiaa.

24.9.2018 11:45  Ihmettelen

Kertokaa mulle onko joku nähnyt yhdenkin johtavan viranhaltijan maitokauppajonossa tai jossakin iltatilaisuudessa Kurikassa. Miksi ne ovat hakeneet Kurikkaan jos ei Kurikka kelpaa asuinkunnaksi. Onko Kurikka siirtotyömaa. Jykkä kornilta tuntui hyvin johtavassa asemassa olevan kirjoitus Asu ja Elä julkaisussa, jossa hän ylisti Kurikan palveluita ja asuinmukavuutta, missähän mahtaa itse asua. Ei tunnu mielipiteet uskottavalta. Olen surullinen tilanteesta.

25.9.2018 16:44  Kurikan muuttovoitto

Kuka idiootti enää uskaltaa muuttaa kurikkaan.. Kaupunki vajoaa ja tuhoutuu Ilkan uutisten mukaan... Onko Keski-lusa oikeasti kunnan asialla, vaan onko se palkattu karkottaan kaikki kurikassa... Miksei kepu puutu peliin?

2.10.2018 13:54  En oo nähäny

En oo niitä nähänyt. rläätköhän hengellä kun eivät käy maitokaupassa.

3.10.2018 16:37  Avoin kysymys Kurikan kepun pj:lle

Onko nyt loppuun asti mietitty Kurikan kehityssuunnat ja investoinnit.. Ollaanko oikeasti keksimässä uusia investointeja listojen takaa.. Eikö sinne eduskuntaan ollutkaan tarkoitus lähti... Terveisin äänestäjä

11.10.2018 16:56  Kysymyksiä

Onko kaupungilla johtavia viranhaltijoita, jotka tekevät osan työstään etänä, vai onko se vain villi huhu? Ajattelisi, jotta johtavassa asemassa olevilla olisi enemmän näkemystä, jos he asuisivat paikkakunnalla ja tekisivät myös kaikki työnsä siellä. Kun maksaa veronsa muualle, muu elämä on toisaalla ja käy täällä vain töissä, onko paikallisten asioiden tuntemus ja sitoutuminen ja motivaatio kunnan kehittämiseen silloin riittävän innostunutta?

12.10.2018 9:12  Kuano

Ei sikakaan nuku siinä nurkassa, johon se paskantaa.

13.10.2018 20:11  Katujuhlat

Hieno katujuhla Kurikassa. Yhden kaupungin työntekijän bongasin mutta en yhtään virkamiestä. Kiireisiä olivat tänään(kin).

25.10.2018 20:12  Jojo

Kuiva kesä isojen järvien vedenpinta 80 cm normaalia alempi. Kuinka käy Kurikan kun vedenpinta laskee metrillä Euroopan isoimmassa lähteessä.

29.10.2018 7:06  sivullinen

Kurikka on ollut vahvasti esillä, Ilkka-nimisessä paikallislehdessä. Läinnä on Kurikan itsekin julkaisemaa jobibpostia rakennuksistanja niiden sisäilmaongelmista tuotu esiin. Tärkeänä on koettu "tiedottaa" laajasti. Tutkimatta asiaa syvemmin on jo vedetty johtopäätöksiä, että kaikki pilalla ja kaunnantalo pitää nopeasti rakantaa, Terkkareista , kouluista ja muista viis.
Kooko maakunnassa on samanlaisia "ongelmia", joka kunnassa. Niitä ei vain reostella. Hyvät ja iloiset uutiset jäävät näiden mediasekkäiden uutisten varjoon. Nyt jo jätkeä käteen ja keski- ja muut lusat sordiinoa päälle ja alle.

29.10.2018 8:56  Kuano

Osaavat kurikkalaiset rakentaa kunnollista. Nytkin on kolmostien liittymäksi saatu aikaan täydellisen vittumainen risteys, todellinen magneetti, ei pääse, kuin tuurilla läpi.

1.11.2018 7:51  Massiivinen tilatoimikunta tarvitsee KONSULTIN ?

Konsultti !!!!

1.11.2018 11:05  Kuano

Tulisi halvemmaksi vaihtaa toimikunnan jäsenet sellaisiksi, jotka ymmärtävät tehtävänsä.

1.11.2018 14:18  Konsultit

Kuinkahan monta kallista konsulttia Kurikassa on ollut. Rahaa vain on palanut, ja mikä on ollut hyöty? Tyrväisen aikana tämä buumi alkoi ja jatkuu näköjään yhä. Mitä tehdään virkamiehillä ja toimikunnilla, jos joka asiaan pitää palkata konsultti?

1.11.2018 19:16  En ymmärrä ?????

Miksi konsultti, en ymmärrä, missä on virkamiesten tietämys, tietääkö konsultti enemmän kuin virkamihet, en usko. Nyt jäitä hattuun ja töihin Kurikassa ja nimenomaan Kurikassa. Konsultit osaavat kyllä rahastaa, nyt maksamme virkamiehille ja toiseen kertaan konsulteille, en vain ymmärrä.

3.11.2018 8:11  Konsultillako virkamiehet tarpeettomiksi

Konsultti

3.11.2018 17:57  Kuano

Monasti tästäkin asiasta on tieto ilman konsulttiakin.

6.11.2018 20:54  Miksi aina konsultti, konsultti ja konsultti

Jos vain kysyttäis esim. tällä palstalla, mitä kaupungin tulisi tehdä, niin tulisi varmasti halvemmaksi eikä ainakaan ideoista olisi puutetta ja luulisin kyllä vielä, että ideoiden laatukin olisi parempi kuin kuin ulkokuntalaisilla konsulttirääpäleillä.

7.11.2018 10:09  Konsultitko !

Konsulltitko tekevät Kurikan kaupungin työt ?

11.11.2018 10:34  Onttoa ja outoa !

Kuinka monta tonttipolitiikan ja maanhankinnan toimikunnan virkamiehistä asuu Kurikassa.

12.11.2018 10:58  edelliselle

Ja tehdäänkö näitäkin töitä etänä?

12.11.2018 15:01  Ei kai nyt sentää, kumotkaa ajatuskin !!?????

Ei kai näitä töitä nyt etänä tehdä, uskomatonta ajatuksenakin.

16.11.2018 4:19  Kuano

Sote-hommassa haiskahtaa pahemman kerran siltä, jotta kurikan johto kaupunginjohtajaa myöden, on pavillisempaa porukkaa, kuin Paavi konsanaan. Parempi kaupungin johdon on ajaa oman kunnan asiaa, kuin hävittää kilpaa toimintoja, joista maakunta tulevaisuudessa pitää huolen. Ilmeisesti kurikan johto on oppinut jurvalaisilta valtuutetuilta vieraskoreutta mallilla, paskat omista.

19.11.2018 17:10  Etätöitä kyllä

Kuulemma etätöitä paiskitaan 2 päivää viikossa jostai etelä suomen kaupungista. Mitäs blogisti siihen tuumaa. Myöntää vai ei myönnä. Luottamus punnitaan

19.11.2018 17:54  Ei voi olla mahdollista Kurikassa

Ei voi olla totta.

20.11.2018 0:03  Kuano

Pakko on korjata käsitystä, "paskat omista", sillä kurikan ylimmät virkamiehet antavat sellaisen kuvan, jotta kaikki on lobbausta seinäjoen suuntaan. Toiminnoillaan nämä voivat osoittaa tuntemukset vääriksi, mikäli haluavat. Sitoutuminen kurikkaan tuntuu olevan perinjuurin heikkoa, joten riittää pelkkä paskat.

20.11.2018 16:17  Tietämätön

Näyttäähän tuo siltä, että Kurikan terävästä päästä käydään Hesas etätöis. Kenellähän tuollainen lupaoikeus on`Kaupunginhallituksellako`?
Näitä kyselen ,

20.11.2018 16:18  Kuka osaa vastata

Kuka rakennusvalvontaa Kurikassa suorittaa? Rakennustarkastajako? Ympäristölautakuntako? tekininen osastoko? Vai Kuka vaim?

20.11.2018 17:48  Rakennusvalvontaa ohjataan

Kaupungin rakennusvalvontaviranomainen on ilmeisesti sortunut paineen alla, kun on tullut "ulkopuolelta" asiantuntevaa ohjausta, ilmeisen pätevästä lähteestä

20.11.2018 18:17  kuka tietää?

Mikä tällainen pärevä ohjaavalähäres voi olla?

Ei kai rakennusvalvontaa voi ohjata , Se on riippumaton rakennuslakiin sitoutunut viranomainen.

20.11.2018 21:41  Pitäisi olla joo

Niinhän sen luulisi olevan... Ilmeisesti joku. Erityisen ammattimainen pohjatöiden mestari oli lähestynyt ja ohjannut lupaviranomaista.

21.11.2018 10:25  Jo on aikoihin eletty

Kurikka taitaa olla heitteillä. Ei meillä ole kurikkalaisia virkamiehiä eikä naisiakaan.Ja vielä etätöinäkö hoidetaan.

22.11.2018 18:23  Simo Kankaanpää koeaika

Hallintojohtaja Simo Kankaanpään koeajan päättyminen
Kh 95 § Kaupunginvaltuusto on päätöksellään 21.8.2017 § 96 valinnut hallintojohtajan virkaan Simo Kankaanpään.
Lisätietoja: henkilöstöpäällikkö Elise Rantanen, 040 546 8042, elise.
rantanen@kurikka.fi.
Ehdotus: Kaupunginhallitus päättää merkitä koeajan päättymisen tiedoksi.
Päätös: Ehdotus hyväksyttiin.
Merkitään, että Simo Kankaanpää poistui esteellisenä paikalta. Tämän
pykälän ajan pöytäkirjaa piti Anna-Kaisa Pusa.

22.11.2018 18:25  Toni Keski-Lusan koeaika

Teknisen johtajan Toni Keski-Lusan koeajan päättyminen
Kh 243 § Kaupunginvaltuusto on päätöksellään 3 §/29.1.2018 valinnut teknisen
johtajan virkaan Toni Keski-Lusan.

Lisätietoja: henkilöstöpäällikkö Elise Rantanen, 040 546 8042, elise.
rantanen@kurikka.fi.
EHDOTUD: Kaupunginhallitus päättää käydä keskustelun teknisen johtajan
koeajasta.
Päätös: Ehdotus hyväksyttiin ja merkittiin tiedoksi.
Merkitään, että Minna Leppinen saapui asian käsittelyn aikana klo
16.57.

22.11.2018 18:27  MENETTELYTAPA ERO

MISTÄ MOINEN ERO VIRKAMIESTEN KOEAIKA KÄSITTELYSSÄ...

22.11.2018 18:53  Korvallepäin

Siä ny kaakattaa jallujepettäjät pulikoontihaalista notta risteesti. Ventelöönti elää...
Täälä möläätähän etätöistä niinku niistä jotakin ymmärrettääs. Heh, etäännyttääkö etenkin etätyä entisestä elämästä eteemmäksi enneku eherottomasti elämääymmärtäviksi epäälijäkki elähtää eh?

22.11.2018 20:23  Kuntaliitosko tavoitteena

Nyt kirjoitetaan Kurikasta jatkuvasti huonoa mm. rakennuksista,, magneetista virkamiesten kotipaikasta. Tämä johtaa väestökatoon ja liitokseen Seinäjokeen

22.11.2018 21:58  Korvalta päin

Virkarikoksista puhutaan tällä menolla.. Jokainen saa arvella mihin liittyen.

22.11.2018 22:07  Parempi huominen

Rakennushankkeeseen ryhtyvä vastaa suunnitelmista? Viranomainen valvoo ja ohjeistaa. Lopputulos turvallinen ja terveellinen

23.11.2018 7:39  Opastusta kurikkalaasille !

Korvallepäin vois opastaa kurikkalaasia etätyöstä. Tuntuu että kannatat kovasti etätyötä. Onko niin, että virkatyöt pitää hoitaa kaukaa käymättäkään Kurikas. Voisit vähän avata ajatuksiasi.

24.11.2018 17:42  Tasapuolisuutta

Tarvitaanko JJ kaksi uimahallia. Jurvassa löytyy tonttia hallille ja pitkien matkojen vuoksi tarpeellinen nuorison harrasteeksi.)

24.11.2018 22:16  Korvallepäin

kuuleh ny opastusta vaille olovana olevallen notta tuntuminen on tunne jonka kausaalisuuren etiologiaa kanree varmahankihin omasta päästä yrittää yrmäntää jos riittääpi rotia.. nimittäin siä kolohos omas pääs.
Etätyä on varhaman vaikia sanaki jonsei omaa etes kiertokoulupohojaa saatikka notta olis senkin lisäksi viä ehta jallujärvinenki. Moon kovasti aina kavahtanu perakokiikkaa, notten täs enämpää opettohon sua opastusta halajava rupee, vaikka se jallujepettäjillen taivaan tarpehellista oliskin notta etes käsitettääs kuka 35 milijuunaa puliveivas ja kukahan sen otti liitokses kantaaksensa. Notta sellaasta etäajattelua täältäpäin...

26.11.2018 21:06  Korvalta päin

Etätöiden tekijä olisi saanut kenkää perseellensä, Mutta ei riittänyt aika ja muna. Harmi, nyt kaikki Kurikan rakennukset on vaarassa joutua purku listalle, ja maakunta nauraa

27.11.2018 8:14  Käsittämätön hallinto

Mikä instanssi on antanut luvan etätyölle.

2.12.2018 16:57  huolia

Murehtikaa nyt Kurikan mahdottomasta investointitarpeesta tai oikeastaan järjettömästä esityksestä. Muutamassa vuodessa 80 miljoonaa. taitaa mennä osakkeiden myynnin puolelle.

3.12.2018 21:40  Korvallepäin

Nuo tua ny mölää notta ääajoki investoo milijartin muutmah vuores, son kolohua sumuuttamista avaruuren ääsjokelaasiltaki jopa. Vähä enee kun Kurikan suunnitelmat pär knupoli, vai häh huolija? Milläh ääsjokiset maksaa ku nurmoolaaset, pjokiset ja ylistaronki ylypijät on tyhyjätty jo? Kurikas on millä teherä, maksetahan pöllöjen jallujepettäjienkin kokkarimilijuunat, mitä ny 35 000 000 eurua, heh. Son positiivista menua tua 80 milijuunaa , sillä tuloo uutta kaikillen eikä maksella jepettäjien kollooluja. Jallut on saanu liikaa, ny pitää tulla roti.

6.12.2018 16:14  palveluista

Jurva Kurika JJ. Toisen uimahallin rakentaminen JJ kylään väkimäärä ja käyttökulut huomioiden vaatii laskelmia. Linja-autot kulkee. Kurikassa home ja kosteusongelmia lehden mukaan laajalti. Jurvassa kunnantalo kirjasto, nikkarikeskus olisivat olleet valmiita paratiisin työpaikoksi. Päättäjät KantaKurikassa haluavat kaikki toiminnot keskittää omaan keskustaan. Lehdessä lääkäritoiminnoista maininta 30 hlöä ajaa 30-50 km hakemaan lääkäripalveluja. Lääkärien saaminen Jurvaan halusta kiinni laitetaanko asia kuntoon. Kun palvelut häviää muuttotappio kasvaa eikä niihin palveluihin riitä liikenneympyrä kuten valtuutettu toteaa. Historiaa kotikoulunmäen koulut ja asunnot tyhjäksi Juevassaja uudet tilat toiselle mäelle. No hyvä jos saatu valtion tukea. Jäljelle jää 2 ruokakauppaa

10.12.2018 16:28  Jurva palvelut katoaa

Koska jurvan poliitikot on suostunut siihen...

15.12.2018 0:39  Jurexit ja Jalasexit

Jos Jurva ja Jalasjärvi ovat omasta mielestään niin kaltoin kohdeltuja ja ansaitsevat parempaa.. ei muuta kuin jurexit ja jalasexit. Maksatte vaan Kurikan teille nettona maksaneet miljoonat ja exit on selvä.
Mitä näistä riitelemään!

15.12.2018 9:00  Mikään ei riitä Jalasjärvisille

Mikä Jalasjärvelle riittää; yhtälö; 35+10+vieläkö10, eli 55 miljoonaa euroa, sekään ei tunnu riittävän. Uimahalli on pakko saada, eikö muuta keksitä.

15.12.2018 14:39  Kuano

Hiukan olisi syytä saada selvennystä, jotta mitähän miljoonia on Jurva saanut Kurikalta ilman vastikkeita. Lähtötilanteesta laskettuna on haaskatun omaisuuden arvo ollut valtion avustusten lisäksi suurempi, kuin jurvan kunnan velat, joten tämä jurexi voi edes yrittää käyttää järkeään, mikäli sitä yleensäottaen on.

16.12.2018 0:25  Kaunokin voi ottaa lusikan käteen

Jurvassa ei oltu tehty teknisiä toimia moniin vuosiin, käytännössä Jurva olisi pitänyt laittaa rakennuskieltoon ja ajat sitten. Kurikan tekninen puoli investoi Jurvaan nimeättömiä miljoonia, että kunta saataisiin lain mukaiselle tasolle. Esimerkiksi tämä. Kauno voi lähestyä teknistä tointa ja kysyä :)

16.12.2018 0:25  Kaunokin voi ottaa lusikan käteen

Jurvassa ei oltu tehty teknisiä toimia moniin vuosiin, käytännössä Jurva olisi pitänyt laittaa rakennuskieltoon ja ajat sitten. Kurikan tekninen puoli investoi Jurvaan nimeättömiä miljoonia, että kunta saataisiin lain mukaiselle tasolle. Esimerkiksi tämä. Kauno voi lähestyä teknistä tointa ja kysyä :)

16.12.2018 10:55  Kuano

Kyllä paskanpuhuminen on joillekkin helppoa, että oikein rakennuskieltoon. Sopii kertoa asiaakin mikäli löytyy, ainoa pakollinen investointi oli puhdistuskapasiteetin lisäys, koska verkon käyttö lisääntyi. Mitenkäs tämä kehittäminen sitten olisi onnistunut, mikäli tämä nero olisi laittanut jurvan rakennuskieltoon.

17.12.2018 19:41  Kuano

Enemmistö kurikan valtuutetuista on kuulemma lopullisesti seonnut. vai onko tullut sopivaa tippiä, mene ja tiedä.

17.12.2018 22:09  Kuano on peräkammarinpoika

Joka ei oo ikinä käynyt jurvaa kauempana ilman äitiä, ei voi vaatia siis että asioista ymmärtäisi

Vai että piti Kurikan lisätä puhdistuskapasiteettia. Voihan sen niinkin sanoa jos nollasta sataan on pieni 'lisäys".

17.12.2018 22:36  Kuano

Kukahan ei tunnu mitään todellakaan tietävän, on varmaan tämä tietopuoli jäänyt vähäiseksi, elämä saunantakana varmaan teettää muutakin jota ei kehtaa mainita. Ei ole ihme,jotta parkanon metsikkö on aidattu, sinne takuulla eksyisi muuten tälläisiä ja nämä perustaisivat alkueläinten kanssa uuden rodun, joille kasvaisi varmaan uusi häntä, ikävää, kun arvet eivät ole vielä näköjään entisen katkaisun jäljiltäkään parantuneet.

20.12.2018 0:06  Kuano

Mielenkiintoista tietoa se, jotta jalasjärvisillä on OMAA rahaa jemmattuna rahastoon. Jos näin on, niin eikö ole syytä näiden OMAT VELATKIN siirtää aivan ikiomiksi veloiksi, joista kurikkalaisten ei tarvitse huolehtia millään tavalla.

17.1.2019 17:08  Viestin vaihtoa

Onko tyytymättömyyttä Jikin toimintaan ks valtuustoaloite. Kurikan edustajat isännän ääni ei kuulu. Onko palvelut heikentyneet no sen tiedämme.

26.1.2019 19:01  Korvallepäin

Son varmahanki vissihin niin notta se jallujen uusjepettämä uimahaali on ruumihinpesufatina paremminki ku kersat tykkää lutrata molskikses ja siä olis pitäny entrata 5 milijuunalla eikä näiren vain omaa tunkiota kiertänehien firutusallasta sinne kiuääsmäellen trenkänny pykätä, hooo.

29.1.2019 6:54  Tarkoituksellakoko

Miksiköhän joitakin kantakurikan valtuutettuja oli poissa valtuuston kokouksesta kun tarpeetonta uimahalliasiaa käsiteltiin.

8.2.2019 18:07  Liuhuparta lähti

Nyt ei tarvi tehdä etätöitä kurikalaisten verorahoilla

9.2.2019 8:38  Etätöissäkö koko lössi, ei niitä ainakaan Kantakurikas näjy

Ollaanko Kurikas tekevinään etätöitä, hallintohan on enenevässä määrin etätöissäkö.

9.2.2019 10:01  Miksi nyt ollaan niin paljon "ulkona" ja missä?

Ovatko tekemässä Kurikkaa tunnetuksi ympäri maata, vai ovatko metsästämässä tänne uusia ideoita ja yrityksiä? Kenen tehtävänä on määritellä, mitä virkamieshallinon pitää tehdä ja kuinka paljon olla paikanpäällä ja tavoitettavissa? Ja kenelle kuuluu valvonta? Onko se valtuuston tehtävä vai kenen? Ennen, kun meni kunnantalolla käymään, sieltä löysi ilman ajanvaraustakin yleensä kaikki. He sekä asuivat paikkakunnalla, että olivat kunnantalolla tavoitettavissa.

9.2.2019 13:01  Väestökatoa vastaan

Teknisen johtajan lähtö. 3 viimeistä blogikirjoitusta osoittaa Kurikkalaisren sivistyksen. Toimikunta hakemaan syytä miksi tekn johtaja lähti. Jos ei esimies tiedä mitä alaiselle kuuluu on esimiehen syytä miettiä onko oikeassa tehtävässä

9.2.2019 13:25  Olenkohan vanhanaikainen

Miten sitoudutaan Kurikkaan. Perusasia tässä.asiassa on olla kurikkalainen myös asumisen suhteen. Kovin ohueksi jää kurikkalaisuus, jos täällä vain pistäytyy.

9.2.2019 13:25  Olenkohan vanhanaikainen

Miten sitoudutaan Kurikkaan. Perusasia tässä.asiassa on olla kurikkalainen myös asumisen suhteen. Kovin ohueksi jää kurikkalaisuus, jos täällä vain pistäytyy.

21.2.2019 17:42  5 pisteen vihje Vihdtiin liittyen

Kuka pitkäpartainen menee vihtiin kehityspälliköksi.. Onneksi vihtiläisillä 0n 6kk koeaika

21.2.2019 18:30  Enemmän tietoa julkisuuteen

Kurikka on saanut taas kyseenalaista julkisuutta tänään netti-Ilkan sivuilla. Aiheena on salailu. Avoimempaa varmaan saisi tiedottaminen olla, koska epätietoisuus lisää vain huhuja. Suurin osa asioista on kuitenkin julkisia mm. päätöksistä, palkoista ja palkkioista ja rahojen käyttökohteista. Ja kuntalaisilla veronmaksajina on oikeus tietää asioista jopa ilman perusteluja siitä, mihin tietoja tarvitsevat.

27.2.2019 10:25  Tietämätön harhailija

Missä on Kurikan hallinto? Kertokaa nyt mulle.

2.3.2019 7:14  Hankalaa on totisesti

Minäkin etsin ja etsin, ei ainakaan ollut apua Kurikan vanhentuneilta kotisivuilta.

2.3.2019 19:31  Pimennossa

Tiedottajakin palkattiin Kurikkaan kaikkien muitten päällikköjen lisäksi. Mitä tehtäviin kuuluu, kun tiedotus ei ole ainakaan parantunut?

6.3.2019 22:24  Kuano

Liikkuu sitkeästi sellainen huhu, jotta Matti Hermanni Ollila on hengissä ja voi aivan hyvin. Ei muuta, kuin nahkatakki päälle ja katse pohjoiseen, jopa tulee fiilistä tulevan kesän moottoripyöräilyyn.

8.3.2019 15:57  Kurikan Sotekeskus

Jos kurikan oli ja on lähes mahdotonta saada poikkeuslupaa sote keskukselleen, niin nyt se käy vielä vaikeammaksi.

Jo tänään poliitikot vihjailivat että kaikkea soterakentamista tullaan välittömästi edelleen rajoittamaan tiukemmin. Ei taida heltyä poikkeuslupaa siis vieläkään

11.3.2019 10:12  Hiiohoi

Nyt ei ole mitän esteitä perusparantaa terkkaria. :-)

19.3.2019 12:06  tietoa?

Kuinkas teknisen johtajan paikkaan on ollu hakijoota, kun missää ei oo ollu luetteloa?

22.3.2019 11:45  Onkohan

Kurikkalehti uutisoi yrityssivujen uusimista, ovatko tekijät kurikkalaisia.

23.3.2019 15:46  Koodaaja

Tämä on sellainen aihe missä on vuosikausia ihmetelty kurikkalaista politiikkaa. Meillä on ollut tänne tarjolla ulkolaisiakin koodaajia. Selvästi tässä asiassa ei ymmärretä millainen potentiaali tuolla alalla Kurikalle olisi voinut olla. Nuoria koodaajia ja koko ajatusta pidetään lapsellisena vaikka se on paljon enemmän isoa liiketoimintaa kuin moni muu yrittäminen. Tätä ei olisi alunperinkään kannattanut aliarvioida. Kurikassa herätään kaikissa it-asioissa aina kun suurin buumi alkaa mennä ohi.

24.3.2019 2:13  Kateus vie kalatkin vedestä

Monia yrityksiä on myös menetetty, kun niitten tulo tänne on torpattu kilpailun pelossa. Sitten yritykset ovat menneet naapurikuntiin ja asiakkaat myös. Asiakkaat menevät sinne, missä on eniten palveluja.

24.3.2019 10:39  Kuano

Kurikka on etelä-pohjanmaan yrittäjävastaisin kunta. Esimerkiksi jurvassa on tehty kaikki mahdollinen, jottei vain vahingossakaan tulisi uusia yrittäjiä.

24.3.2019 11:31  hä?

Minkätakia se tekninen johtaja erosi?
OPnks tietoo

25.3.2019 21:17  Tekninen johtaja erosi

Kun sen parta oli niin pitkä ettei se mahtunut muiden kanssa samaan pöytään

26.3.2019 7:38  Tosi surullista

Onko Formussss yhtäkään kurikkalaista työntekijää. Kenen etua ajavat ja mikä on sitoutumisen taso Kurikkaan. Ketään en ainakaan tunne.

26.3.2019 9:32  Kuano

Samaa siellä varmaan tarjoillaan, kuin yrittäjille muutenkin, kahvia ja keksejä.

26.3.2019 12:14  Onko tottakaan

Onko totta - "muukalaisia formussa".

11.5.2019 9:37  Gonzalez Andres

Hei, tarvitsetko lainaa alhaisella korolla 2% Oletko kieltäytynyt pankkilainoista, koska sinulla ei ole vakuuksia tai sinulla on huonoa luottoa? Oletko kyllästynyt pankkijännityksestä Sitten olet oikeassa paikassa ottamalla meihin yhteyttä nyt sähköpostitse (gonzalezandresloan(a)gmail.com)

18.5.2019 11:38  Kuano

Juksi raha mine tarjoa, ota sina ei koskaan saa sita maksuun.

31.8.2019 3:27  pentti

naapurin pentti täälä.
tää oli huono


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini