Uusimmat kirjoitukset

Blogin arkisto

Eletään täysillä

Sunnuntai 29.3.2009 klo 0:07


Minä ainakin elän 

 

Elämä on täynnä ansoja.

Se tahtoo näyttää valoisat puolensa, mutta ei lainkaan varjoja.

Kun hyväksyt kiihkeän elämänrytmin ja vahvat tunteet, voit nauttia elämästä täysin siemauksin.

Silloin tietää, ettei voitoistakaan tarvitse luopua. Vaikka uhkana olisikin aina tappio.

Molemmat vaihtoehdot ovat osa elämää.

On siis hyvä välillä kadottaa ja sitten jälleen löytää, itsensä.kuva_014.jpg

Aurinko nousee aikaisemmin ja kirkkaampana tästedes joka ainoa aamu.

On tärkeää löytää itsestään uusia asioita päivittäin.

Minä huomasin, että nyt kannattaa lähteä Meksikoon. Sieltä palatessa aamu on varmasti entistä valoisampi.


Kommentit

29.3.2009 0:36  Kauno Kyvykäs

Olisi mukavaa viettää lomaa,mutta,mutta,mutta huilataan sitten haudassa. Nyt on vain pakko elää ja pitää huolta itsestä ja jälkeläisistä. Kaikki jaksaa kun on pakko. Suomessa pakkoja on liian vähän, ollaan paskahousuja. Ennen vaaleja köyhillä on paljon ystäviä. Jos ajatellaan asiaa oikein kenenkään ei kannata äänestää sellaista puoluetta joka on köyhien asialla. Syy moiseen ajatteluun johtuu siitä, jotta moiset puolueet eivät halua köyhien vähenevän, niiden pitää lisääntyä, jotta kannatus lisääntyy.
Hyvä toverit!
Säästäminen on kunnissa vaikeaa, jollei täysin mahdotota. Lakisääteiset velvoitteet sosiaalipuolella saattavat raunioittaa hyvinkin hoidetun kuntatalouden. Vammaislaki on yksi pahimpia. Toki sivistynyt yhteiskunta pitää vammaisistaan huolta, mutta aina kun on yksiselitteinen laki takana alkaa rahastus.
Tavarantoimittajat ja alalla toimivat konsultit, lain voimalla pystyvät rahastamaan kuntia järjettömällä kiskonnalla. Tästä ei hyödy vammaiset, kuntien talous kärsii, on korkea aika miettiä mitä tehdään. Vammaisilla rahastavat ryhmät muistuttavat neuvostoliiton aseteollisuutta. Kaikkea touhutaan, rahaa löytyy, niin kuka sen maksaa ja mitä siitä on hyötyä.

29.3.2009 0:55  Tonttu

Vai että ei haluta köyhien vähenevän.Voi pyhä yksinkertaisuus tätä kirjoittajaa. Vammaispalvelulaki on säädetty sen vuoksi että kunnat eivät ole vammaisistaan muuten suostuneet huolehtimaan. Vammaiset tarvitsevat hyvin arjessa elettävää apua eikä suinkaan huipputeknoklogiaa .Asunnon muutostöitä, avustajaa arkeen , kuljetuspalvelua ja tulkkeja jotta pärjäisivät normaalissa arjessa kotonaan. Porvarillista hapatusta jauhaa jostain kuntatalouden rappiosta vammaisten oikeuksista huolehdittaessa.

29.3.2009 1:03  jj

Ei tainnut tonttu tajuta missä mennään.
Tonttu ei sittenkään taida olla turha nimi sellaisille joilla ei sytytä elämän perusasiat.
Älä sure kyllä sustakin huolta pidetään, suu auki vaan, niin kyllä nykyisessä yhteiskunnassa sinne jotakin tippuu.

29.3.2009 1:10  Jurvan Kymppi

Taitaa tonttu olla rahastus puolella.

29.3.2009 5:52  pjh

Politiikan ahjossa taottu teräväpäinen työkalu "fältti tai viikate" on yleesä tilaustyötä ..seppä vaan takoo ku on tarvetta.
Mihin sitten taoksia käytetään ; ? Kukin tahollamme menneisyyttä peilaten päätämme kelle rukkaset annetaan.

29.3.2009 6:04  Ämmä

Täällä jokainen hiukka outo tyyppi.Vihamielisiä ja luulotautisia . niinku "Jurvan Kymppi" . Säälin tälläisiä., pusikossa kasvaneita ahdasmielisiä äijänköriläitä. Mulle riitti tämä aamusivistys.

29.3.2009 6:31  Tonttu

Vikaan meni arviot .Olen hyvinkoulutettu Tonttu joka ei ole työssä vammaisten rahastuspuolella. Yhteiskunnalta ei ole onnekseni vielä koskaan apua tarvinnut hakea minkäänlaisina avustuksina.Sillä ole keski-ikäinen perusterve työssäoleva kansalainen.Mutta en silti karehdi niitä joiden tähän apuun on pakko turvautua.

29.3.2009 13:05  vanha kettu

Tonttu;Eikö nimimerkinkään takana itsetunto kestä ottaa vastaan "Ämmän" oikeaan osuneita arvioita meistä kommentoijista ja BLOGISTISTA. Toivottavasti Meksiko ottaa avosylin vastaa ja pitää myös, onhan Meksikossakin asioita joita pystyy järjestelemään " oikeaan suuntaan". Onko muuten Kurikalla ja Meksikolla luovutus sopimus keskenään?

29.3.2009 13:08  kommentti

PERUSTUSLAIN MUKAISET PERUSOIKEUDET

Suomen perustuslain mukaan ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä. Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.

Jokaisella suomalaisella ja maassa laillisesti oleskelevalla ulkomaalaisella on vapaus valita asuinpaikkansa ja liikkua vapaasti Suomessa.

Lain mukaan jokaisella on oikeus elämään sekä henkilökohtaiseen vapauteen, koskemattomuuteen ja turvallisuuteen. Suomessa ketään ei saa tuomita kuolemaan, kiduttaa eikä muutoinkaan kohdella ihmisarvoa loukkaavalla tavalla. Toisen henkilökohtaiseen koskemattomuuteen puuttuminen vaatii aina laissa säädetyn perusteen.

Lain mukaan jokaisella on oikeus maksuttomaan perusopetukseen. Peruskoulu tulee suorittaa siten kuin oppivelvollisuudesta on erikseen säädetty. Jokaiselle täytyisi taata yhtäläinen mahdollisuus saada kykyjensä ja erityisten tarpeiden mukaista perusopetusta ja muutakin opetusta.

Julkiselle vallalle perustuslaki sysää vastuun siitä, että jokainen saa riittävät sosiaali- ja terveyspalvelut. Julkisen vallan on myös tuettava perheen ja muiden lapsen huolenpidosta vastaavien mahdollisuuksia turvata lapsen hyvinvointi ja yksilöllinen kasvu. Julkisen vallan tulee perustuslain velvoittamana edistää myös jokaisen oikeutta asuntoon.

Oikeus sosiaaliturvaan on perustuslaissa tunnustettu oikeus, jolla taataan jokaiselle ihmisarvoisen elämän edellyttämä toimeentulo ja huolenpito.

29.3.2009 15:55  Kauno Kyvykäs

Kyllä yhteiskunnan kuuluu heikoista huolen pitää. Lakeja säädettäessä, lakien toimivuutta seurattava, tarpeen tullen lakia muutettava.
Monopolit rahastavat yhteiskuntaa vammaisten kustannuksella.
Perustulaki ei velvoita yhteiskuntaa rahoittamaan ylihinnoiteltua toimintaa.
Hyväkään koulutus ei kumoa sitä tosiasiaa, joka on liittyy ihmisen perustyhmyyteen.
Perustyhmyys ei ihmiseltä kouluttamalla häviä mihinkään, peittämään sitä toki oppii paremmin, aina se kuitenkin tulee tulee esiin. Yhteiskunnan pahin vitsaus on pitkälle ja hyvin koulutetut tyhmät.
(Tyhmä ei tarkoita vammaisuutta, rotua tms, vaan inhimillistä perustyhmyyttä, jota meillä kaikilla on vaihteleva määrä.)
Seuraavan kerran, kun kerjätään vammaisille rahaa, käsken lukea tämän blokin. Kommentti selvittää asian, näinhän se kuuluisi olla.
Perustuslaki on monilta osin sanahelinää, valitettavasti.

29.3.2009 17:18  kommentti

kauno k.
Monopolit rahastavat yhteiskuntaa vammaisten kustannuksella.

Totta.

29.3.2009 19:29  Kaupungin hallinnossa voidaan rysäyttää

Sitähän ei tiedä, vaikka sinä aikana, kun blogisti on Meksikossa, täällä olisi kaupungin hallinnossa oikein kunnolla rysäytetty säästöjen ja inveistointien lykkäämisen suhteen. Jääkö blogistille sitten enää mitään kysyttävää.

29.3.2009 19:57  Yrjön runoutta

Nää on suomalaiset
senjorimatkat.
Maittaa ristoranten
hummerit ja katkat
vaikka kotipuolessa
ehtaa pimeetä juodessa
kauhee katari
jo kourii suolessa.

29.3.2009 22:46  Terveiset Meksikoon

Hyvää matkaa blogistille ja vaimolleen.

30.3.2009 7:02  Toteamus

Kateutta riittää. Jos perhe päättää lomailla yhdessä omilla varoillaan on siitäkin jotain urputtamista.
Toivottavasti Olliloilla on mukava leppoisa ja muutenkin antoisa matka.Saavat kerrankin olla rauhassa pahanilman linnuilta ja öykkäreiltä.

30.3.2009 9:44  Jurvan Kymppi

Ämmät on ämmiä, paha ääni ja järki hukas.

31.3.2009 15:30  Valoa pimeään

Niin tämäkin blogi sammui kuin saunalyhty.

31.3.2009 22:05  Ihminen

Juu juu, aina sitä höpistään miten eletään muiden rahoilla ja kukavie kenekin rahoja. Kukaan ei ajattele että KAIKKI elävät duunarien rahoilla. Pistetään palkat tasan ja puhutaan sitten tasa-arvosta ja muista hienoista asioista.

Mutta ei, aina jonkun pitää saada enemmän ja varmasti löytyy perustelut sille miksi juuri hänen pitää saada enemmän. Eihän nyt kukaan itsekäs paska halua olla. Tätä psykologiassa varmaan defenssiksi kutsutaan.

On luonnollista tuntea kateutta, se on pyrkimystä tasa-arvoiseen asemaan. Jota tämä yhteiskunta ei mahdollista, sillä se arvostaa eri ammattikuntia täysin eritavalla. Täysin riippumatta siitä tosiasista, että yksikään niistä ei toimisi ilman toista.

Etsikää siis alhaisin mahdollinen 8tuntia päivässä palkka, kaikki tämän ylitse menevät elävät hänen kustannuksellaa. Sillä tuskin hänen ammattinsa on vähempiarvoisempi.

31.3.2009 22:34  aihe

Olipa taas vuodatusta, täysin tyhjänpäiväistä höpinää. Maailma menee menojaan ellet itse huolehdi omista tuloistasi ja niiden kasvusta, jos olet huippu, ovelampi kuin muut, lukeneempi, oikeassa ammatissa, jotain näistä niin sinulla on hyvät tulot, mutta se vaatii sinulta itseltäsi muutakin kuin marisemista ja valittamista. Ei mikään ammatti ole toista vähempiarvoisempi, palkat vain ovat erisuuruiset. Kateudella ei koskaan päästä tasa-arvoiseen asemaan, kateus vie siitä vain kauemmas.

1.4.2009 3:26  Filosofinen nainen?

Aihe 22.34; olit täysin oikeassa: täysin tyhjänpäiväistä höpinää.

. Blogisti Meksikossa, hyvä homma. Kuka muuten kirjoittaa hänen NAISELLISELTA kalskatkavat tekstinsä? Joku nainen?

Ei kai kuitenkaan kukaan jalasjärvinen?

1.4.2009 8:19  Huomio kans

Samoja kuva-aiheita ja kuvia ainakin tuntuvat käyttävän molemmat blogistit

2.4.2009 8:44  Jurvan Kymppi

Mikä pettymys, jurvansanomien uutinen ei ollutkaan totta. Nikkarikeskus, ei sittenkään ole palanut. Hyvätkään uutiset eivät ole totta.

2.4.2009 10:15  Entinen perussuomalainen

"Perussuomalaiset haluavat jättää tuleville sukupolville perinnöksi suomalaisen rehellisyyden.


lisätiedot:


Vesa-Matti Saarakkala

puheenjohtaja

Perussuomalaiset Nuoret ry

puh. 050 919 6079"

Eikö Sakari Topelius ollutkaan suomen kansallissatuilija.
Toisaalta, jos nämä saa valtaa ei ihmisille muuta jääkkään, kuin rehellisyys.

2.4.2009 19:08  VANHA KETTU

Eikö kirjoittelu maistu? Pitääkö aina olla jonkun kirjoittamaa jonkunlaista blogia josta kommentit poikkeaa kuitenkin täysin omille teilleen ja yleensä parempaan suuntaan. Voisko aiheena olla esim. Kurikan ylityöllistetty tiekarhu ja mahtavasti hoidetut kadut, lumikasojen poisto pitkintalvea, että näin keväällä kasoja ei Juhannuksena näy. Halpa-Hallin kannattais myös talvellakin hoitaa lumikasat pois, sais monta parkkipaikkaa lisää, ei ainoastaa kesää varten.

2.4.2009 21:52  Aina Tarkka

Ei hyvältä näytä. Tänään torstaina pörssikurssit suorastaan ampaisivat ylös Helsingin pörssissä, mutta kuinkas kävikään Fortumin? Yleisindeksi nousi 6,45 ja Fortumi laski toki vain 2,0 eli ei suuria eroja, mutta suuntaa antavia.

2.4.2009 21:57  Kova jätkä

Oli kuulemma ollila soittanu Liliukselle Meksikosta jotta" ekköhän lähäre", ja lähtihän se.Kova jätkä se ollila, kaikkihan Kurikaski on sen vikaa, eiköhän tämäki sovi sinne syntisäkkihin. Vai mitä sanoo nappulaliika???

2.4.2009 22:00  aina tarkalle pessimistille

Katsotaan parin vuoden päästä, voit joutua syömään pääsi.

2.4.2009 22:11  vanha kettu

Siinähän tullaan vielä Forttumin osinkojen huippuja leikkaamaan ja rajusti. Menee ainakin 6-7 vuotta, jos nyt koskaan päästään samoihin osinko määriin kuin mihin Forttumista totuttiin.

2.4.2009 22:46  Aina Tarkka

aina tarkalle pessimistille: Entäpä jos Fortum vain painuu lisää alaspäin Liliuksen lähdön myötä, tilallehan voi tulla Tosi Uuno ja Venäjänkin operaatiot voivat mennä mönkään, niin mitä sinä lupaat syödä? Kynsiäsikö?? Olisi tainut olla vain parempi, että Ollila olisi maannut hiljaa Meksikon auringon alla sombreero naamalla ja jättänyt puhelimensa hotellin tallelokeroon. Historia tulee vielä todistamaan, että Lilius se kova jätkä oli, ei ollut hänen vikansa, KEPUn Pekkarinen teki kestämättömän johtajasopimuksen optioineen.

2.4.2009 23:05  Kauno Kyvykäs

Kovia on pojat, jotka selviävät venäjältä voittoisasti kotiin. Forttumin "poijaat" olisi pitkään matkaan ensimmäisiä, "poraaten" sieltä on aina kotiin tultu. Kauppa on kauppaa, mutta investointia ja sotaa on aina itkien ihmetelty.

3.4.2009 0:44  Kauno Kyvykäs

Liliuksen kaltaisten rosvoamistenpaukset eivät onnistu, kuin suomalaisessa valtiomonopolisosialismissa. Valtio-omisteiset monopolit on annettu, venäläistyylisen rosvoamisen kohteeksi. Kannattamattomat valtion yhtiöiden touhut jätetään veronmaksajien huoleksi lakisääteisyydellä ja
monopoleilla rahastetaan, kehdataan kaiken kukkuraksi puhua markkinataloudeksi.
Ruukissa opetellaan markkinataloutta, paljon on ruukin touhuissa on palanut veronmaksajien rahaa ja paljonko vielä palaa. Muut teräksen toimittajat varmasti hoksaavat olla Toveri Ruukille kiitollisia, on sen avulla pystytty pitämään teräksen hinta korkealla. Teräksen mailmanmarkkinahinta on tippunut kahdeksankymmentä prosenttia, näkyykö se suomessa, NJET.

3.4.2009 12:05  Jurvan Kynäilijä

Olen ihmetellyt, millainen McGyver se Lilius on, kun tienaa vuodessa 3 miljoonaa euroa. Sehän tarkoittaa, että kaveri on sata kertaa kovempi jätkä kuin perusduunari - ainakin palkalla laskien, eli siis tekee Ruukin hitsaajan vuoden työt kahdessa päivässä - ja pitää vielä ruokatunnitkin?

Ja eläkkeelläkin se on ainakin 20 kertaa kovempi joutomies kuin tavis. Sehän tienaa 40.000 euroa/kuukausi, kun tavikselle piisaisi 2.000 euroa. Elikkä kuka vielä pokalla naamalla väittää, ettei Suomi ole sääty-yhteiskunta? Voi halleluja. Kyllä sitten ihan tasan on!

3.4.2009 13:39  Nikkarikeskus ja kotikoulunmäki

Hieman nyppäs Jurvan Kymppi -nimimerkin toteamus, josta sai käsityksen, että Nikkarikeskus olisi joutanutkin palaa. Ei taida olla Jurvasta ko. henkilö.

Alla suora lainaus opetusministeri Henna Virkkusen (synt. Halsua, varttunut Alavudella) vastauksesta kysymykseen ylemmistä tutkinnoista.

"Hennan vastaus: Ammattikorkeakoululakia päivitetään tänä keväänä, hallituksen esitys on tarkoitus antaa eduskunnalle nyt maaliskuussa.
Lakiehdotuksen mukaan amk-tutkinto olisi korkeakoulututkinto ja ylempi amk-tutkinto olisi ylempi korkeakoulututkinto. "

Ja ellei kaikille käynyt selväksi; Kurikan Jurvan Kotikoulunmäellä opetetaan tänäkin päivänä käytännössä taiteen kandeja ja mahdollisuus on siitä edetä ihan mihin vain. Siis selvästi: Kurikka on korkeakoulukaupunki, jossa on mahdollisuus muotoilun alueella alempaan korkeakoulututkintoon (lue kandidaatti) ja jatkossa kenties (kiitos mm. Nikkarikeskuksen luomien mahdollisuuksien) vielä ylemmäs.

Kurikka ei siis ollut antava osapuoli tässä asiassa, vaan status on nyt paljon parempi ja korkeakoulu-uudistuksen jälkeen kunnon nimikkeellä olevia erikoisosaajia valmistuu ainakin Kurikan läntisessä päässä, jossa muuten em. kirjoittajalle on erittäin hyvät ja toimivat tilat! Kannattaisi käydä katsomassa!

3.4.2009 15:49  Juhani

Onneksi ei tuo ollut Kurikka-lehden aprillipila. Mielestäni tämä oli ensimmäinen kerta kun Jurvan Sanomat hiukan epäonnistui julkaisussaan. On hyvä että lehti pilaili jurvalaisella asialla, mutta ehkä Nikkarikeskus oli väärä valinta.

Blogien tutkinta siinä oli kyllä hauska kohta.

3.4.2009 17:08  Jurvan Kymppi

Jurvan kymppi on jurvasta ja pysyy jurvassa.
Kymppi ei ole koskaan tajunnut mitä järkeä on kivittää rahaa nikkarikeskukseen. Kurikan ei ole mitään järkeä paasata rahaa nikkarikeskukseen. Nikkarikeskuksella ei ole mitään järjellistä tekemistä koulutuksen kanssa, nikkarikeskuksessa elätetään naaluja.

3.4.2009 18:20  Juhani

Kun meillä on olemassa jotakin joka toimii kohtuullisesti, niin mieluummin kannattaa miettiä kehittämistoimia kuin lakkauttamistoimia. Lopettamalla jotakin, tyhjentämällä huonosti toimivia tiloja ne lakkaavat toimimasta kokonaan.

Jos Nikkarikeskus tai mikä tahansa kohde jossa on mm. kokoustoimintaa, lakkautetaan, se vaikuttaa myös alueen muihin yrityksiin, leipomoihin, kauppoihin, kuljetuksiin, huoltopalveluihin jne.

Onko Nikkarikeskus Jurvan Kympin mielestä (minä en tunne Nikkarikeskusta käytännössä lainkaan) niin toivoton ettei sen kehittämistoimia kannattaisi harkita ollenkaan.

Esim. Norinkylässä, joka ei ole edes Kurikkaa, puhutaan mielestäni myönteisesti Nikkarikeskuksen mahdollisuuksista. Kannattaisiko täälläkin tuoda esille mahdollisuudet?

3.4.2009 22:08  Lukija

Kauno on kyvykäs 10 points.

Nikarikeskusta ei saa munia.

Tuokaa niitä jurvan kouluja enemmän esille, monikaan ei tiedä niistä mitään
edes lähialueilla.

3.4.2009 22:55  Kauno Kyvykäs

Nikkarikeskus on kallis ja kannatamaton leikkipaikka ja sillä ei ole mitään tekemistä kotikoulunmäellä tapahtuvan koulutustoiminnan kanssa. Täydellistä verorahojen haaskausta pitää toimintaa yllä.
Juntunen ei todellakaan ollut niin merkittävä henkilö, jotta nikkarikeskuksen kokoisella alttarilla Jarmoa tarvitsee palvoa.
Senkin miljoonan, jolla Kurikka aikoo ostaa nikkarikeskuksen velkoja, kannatta käyttää kotikoulunmäen järkevään kehittämiseen.

3.4.2009 23:24  lukija

Paa ny kauno infoa siitä kotikoulusta,
mikä se on.?

3.4.2009 23:58  Kauno Kyvykäs

Puhe oli kyllä kotikoulunmäestä, jolla sijaitsee nykyinen...

4.4.2009 0:21  kommentti

EU- vaalit lähestyy oletko valmis.?

4.4.2009 0:38  mulder

Kurkka _lehti tänään : ABC Kurikkaan, LIDL päättiKurikan investoinnin, K_super-market laajenee City_market Kurikaksi, EEPEE aloittaa S_Rauramarketin rakentamisen Kurikasssa, Kauppakeskus-hanke etenee Kurikassa. Kiinnostuneita riitää...........Tämä kaikki on tosiaankin täysin mahdollista... mutta ei nyky valtuuttettujen aika kaudella...miettikää TE sitä?

4.4.2009 1:01  ...

Kauhajoella tämä kaikki on JO...mutta kun on niin mukavata tapella siitä kuka on paree... niin antaa Kurikan kuihtua ja kitua ja orottaa ottajaansa...äänestäjaki on pellejä HAH HAAAAAA

4.4.2009 1:08  vanha kettu

Kurikan pitäs liittyä Seinäjokeen Ilmajoen kans niin Kaikki nuo liikkeet olis totta Perjantaina kävin kolmessa tuon nimisessä liikkeessä, samoin Epstorilla: Ykkösapteekissa ja Olsonilla, Prismassa, Sopurahassa ja kaikki tuos kylällä saatavilla.

4.4.2009 1:16  Jos...

Suomi liittyy ruotsiin ,olemme pian jääkiekon Maailman-mestareita... helppoa ja vaivatonta.. muutan TUKHOLMAAN sen on paljon parempi paikka kuin kuirikka

4.4.2009 1:24  aihe

Kyllä se tulee Kurikalle vielä aika liityä
Ilmajokeen tai Jalasjärveen tai Kauhajokeen tai Seinäjokeen ja missään noista mahdollisuuksista Kurikka ei sanele mitään vaan kuuntelee.

4.4.2009 1:35  aiho

... unohtui sanua nigeria ja kambia ja namibia... ja karijoki

4.4.2009 2:55  Kauno Kyvykäs

Liitytään vain taas johonkin, jurvan kuivettuminen kiihtyi entisestään kun liityttiin kurikkaan. Liitytään vaan seinäjokeen saadaan taas kiihdytettyä kuivettumista.
Tätähän se on keskustalaisten ja sosialistien politiikka.
Maaseutu muutamalle maajussille ja muut kaupunkitaajamiin, mamujen kanssa samoihin kasarmeihin tai omakotitaloslummeihin. Kusettajien helppo hallita porukoita, kaikille punainen tai vihreä tähti otsaan, ei liikuta väärissä paikoissa. Kukako tätä hommaa vahtii, poliisit tietenkin, näiltähän homma sujuu, ovat kaiken päivää vinoilemassa turhanpäiväisistä asioista. Tositoimiin vaan, sossuslummeihin pitämää jöötä.
Maalla ei poliisia tarvita, laitetaan nopeusrajoitukseksi viisi kilometriä tunnissa, ajetaan takaperin, kaksi kännykkää sidotaan turvavöillä perseeseen ja jos puhelin soi, otetaan kortti pois iäksi ja häädetään ruotsiin huoraksi kirvesmiehille. Pelkkä puhelinsoiton pelko suitsii liikkumisen haluja.

4.4.2009 10:03  Positiivistuutta pyydän

Näillä lopunajan kommenteilla ei rakenneta tulevaisuutta.

Kurikkaan voisi liittyä muutama naapurikunta jos Kurikka olisi vähänkin vastaanottavaisemmalla asenteella liikenteessä kuin ed. liitoksessa.

Jos lopetettaisiin muiden haukkuminen ja källääminen ja omaan napaan tuijottelu, olisi tämä alueen kehittäminen huomattavasti tehokkaampaa.

4.4.2009 10:27  Kauno Kyvykäs

Hienoa, jos saadaan muutama kunta näivettymään kurikan kaveriksi, tai paremminkin kurikan näivetettäväksi. Joka naapurikunnasta varmasti löytyy "Sarvijoki", puhutaan sen kehittämisetä niin saadaan muiden kylien näyvettäminen hämättyä. Ruvetaanko tosissaan kiusaamaan naapurikuntia, saadaan ainakin "kaffuutella" ja konsulteille töitä.

4.4.2009 10:42  Juhani

Lähiaikoina on lähdössä käyntiin myös muiden kylien aktiivisempi kehittäminen. Sarvijoki on nyt kaupungin virallisempi kehittämiskohde, mutta jonkinlaista etenemistä on odotettavissa myös muiden kylien kohdalla. Tosin muiden kylien kohdalla edetään enemmän omaehtoisuuden pohjalla, mutta itse ajattelen että se on se kehitystie jota kylässä todella halutaan.

Haastan nyt tälläkin kommentilla muita kyliä mukaan. Kyläsuunnitelmat vain on nyt päivitettävä ja mietittävä mitä todella kylässä tarvitaan.

Nyt pitäisi hankkeilla olla turvattu jatkuvuus etteivät hankkeiden vaikutukset raukeaisi tyhjiin. Samoin hankkeiden toteuttajien pitäisi ymmärtää että kylän kehittäminen on Kurikan kehittämistä ja tarjouspyyntöjä lähetettäessä pitäisi ensisijaisesti ottaa huomioon oman paikkakunnan yritykset.
Monissa isoissakin kaupungin tukemissa hankkeissa Kurikka on ohitettu lähes kokonaan.

Eikä hankkeen tarvitse perustua edes tarjouspyynnöille. Tehdään mieluummin hanke jossa joku kylän yritys samalla perustaa palvelun. Se kehittäisi Kurikkaa entistä enemmän.

Mutta joka tapauksessa, nyt ollaan oikeasti taas lähdössä liikkeelle. Ottakaa yhteyttä asioita hoitaviin tahoihin.

Ja tehkää nyt siitä Mosselokaupungistakin virallinen kylä. Se vaatii ehkä kyläyhdistyksen perustamista, mutta ehkä se myös on sen arvoista.

4.4.2009 17:15  OihVoih

Ainoa rakentava kommentti koko blogissa päivien ajalta on Juhanilta. Mulder syyttää valtuutettuja , mutta mutta itse luo epätoivon ja epäuskon henkeä . sillä ei pitkälle päästä.Toivotaan ettei ko toivottomuus kehittämisessä tartu päättäjiin. Luokaa nyt innostava kehitys ilmapiiri kun kuntalaiset on tälläisiä mustamielisiä.Tsemppiä teille päättäjät

4.4.2009 21:27  aihe

OihVoih, kyllä se tuntuu siltä, että Kurikka on niin syvässä syvässä ojassa, ettei mikään pillarikaan saa sitä sieltä pois. Kurikkaa varten täytyy hommata iso kaivinkone ja siirtää se Kauhajoen huomaan ja Ilmajoen suuntaa syvä vallihauta ettei se kaikki toivottomuus siirtyis Kurikasta Ilmajoelle.

4.4.2009 22:05  Juhani (Kurikanseutu.fi)

Kurikkaa ollaan kuitenkin vakavasti kehittämässä. Laitoin juuri Kurikanseutu-sivustolle linkit Kolmostien magneetin, Pitkämönkeitaan ja Kurikan keskustaajaman kehittämisen tarjouspyyntöihin. Kannattaa käydä tutustumassa ja tehdä tarjous, sillä täällä on viisasta porukkaa.

4.4.2009 22:55  "aihe"

taitaa olla naapurikunnan "poikia" , joka kirjoittelee "säälittäviä provoja" ilman mitään oikeaa sanottavaa/asiaa,..lopeta jo, hohhoijakkaa.

4.4.2009 23:33  aihe

Kyllä Ilmajoki ja Koskenkorva ovat edistyksellisiä paikkoja, niissä ei riidellä kuin vähän.

5.4.2009 1:28  Kauno Kyvykäs

Ilmajoki ja Koskenkorva, pitäisi luokitella ERISTYKSELLISEKSI paikaksi. Missään mailman kolkassa ei paska haise yhtä raskaasti, melkoisia paskamannekiineja.
Luulisi itseäkin hävettävän moinen lemuaminen, täytyy olla melkoinen sontaperverssi, joka ymmärtää moisia ruikunimppaajia.

5.4.2009 9:25  Kirmaasoo!

Käsittääkseni Kurikka-Jurva -porkkanarahoja tuli jokin 4 miljoonaa euroa? Kuka hallinnoi tai onko tehty edes suunnitelmaa, ei ole näkynyt. Meneekö nyt käyttörahatilkkeeksi? Ja jos, niin kummalle puolelle Kaupunkia?

Puhuttiin, miten rikkaaseen kuntaan naimalla saadaan halpa veroäyri. Kaikki (Lue kaikki) maksut on nousseet. Yrittäjät lähtee Jurvassa jo litomaan ylikalliista yritystilasta ja vesi sekä viemärimaksut nousee joka ainoalle. Samoin kaukolämpömaksut. Ei kai käynyt niin, että puhemiehillä oli oma lehmä ojassa? Mistä kaukolämpö ottaa polttoaineen? Onko kilpailutettu? Entäs jätehuolto? Vesihuolto?
Nyt on tarjoustentekijät ja kuorien avaajat erityissyynissä.

5.4.2009 11:11  Entinen perussuomalainen

Mikäli äänestäjät seuraavissa vaaleissa valisevat ehdokkaansa rehellisyyden mukaan kannattaa tarkkaan miettiä ehdokkaiden kannanottoja ja omia toimia.
Perussuomalaisten aikaisemmat kannanotot, nykyiset kannanotot ja eräiden ehdokkaiden, entiset ja nykyiset toimet ovat kaukana rehellisestä toiminnasta. Kaikkea saa sanoa ja tehdä, mistä itselle on hyötyä.
Vanhoissa rautaesiripun maissa mainittiin yleensä "demokratia" kyseisten maiden yhteydessä. Demokratia piti mainita koska sitä muuten kukaan ei huomannut olevan.
Tuntuu samalta perussuomalaisten puheiden ja touhuilujen rehellisyyden kanssa.
Tuskin kukaan ihmettelee, mikäli kaikkien arvostama, pitkänlinjan poliitikko Vistbacka ei enään asetu ehdolle seuraavissa eduskuntavaaleissa.
Sääli sillä vistbackan suoraselkäisyyteen perustuu perussuomalaisten kannatus.
Toisaalta, mitäpä perussuomalaiset tekevät kannatuksella ilman vistbackan kaltaisia miehiä ja naisia. Satusedillä ja omaan napaan tuijottavilla pyrkyreillä ei puoluetta rakenneta pysyvälle pohjalle.

5.4.2009 13:10  Fortumin arvo sulanut puoleen

Fortumin osakkeiden arvo on sulanut jo puoleen. Lilius ei ole enää vastaamassa Siperiaan tehdystä 3 miljardin sijoituksesta. Ei ole kaukana se aika, kun Kurikan kaupungin pitää pärjätä niinkuin muut kunnat ilman isoja osinkotuloja.
Lehdissä oli muuten Fortumin hallintoneuvoston jäsenten naaman kuvat ilmeisesti siinä tarkoituksessa, että miten on valvottu johdon optioita. Niissä kuvissa näkyi olevan myös Matti Ollila ja Juha Mieto

5.4.2009 13:11  aihe

Kauno, Kauno, mikä Ilmajoessa olis muka vikana, sinun mielestä ilmeisesti mikään kunta ei ole hyvän sanan arvoinen,, Vai mitä? Kurikassakin on jotain hyvää, samoin Jurvassa. Ilmajoella on Koskenkorva.

5.4.2009 14:40  Jurvan Kynäilijä

"Juntunen ei todellakaan ollut niin merkittävä henkilö, jotta nikkarikeskuksen kokoisella alttarilla Jarmoa tarvitsee palvoa.
Senkin miljoonan, jolla Kurikka aikoo ostaa nikkarikeskuksen velkoja, kannatta käyttää kotikoulunmäen järkevään kehittämiseen. "

Suora sitaatti Kauno Kyvykkäältä.

Ei tiedä Kauno Kyvykäs juuri mitään.

Jos Juntunen pitäisi tässä kukittaa, niin Fortumin suurimmalla vastuksella. Keskus valmistui hänestä huolimatta.

Eikä Kauno näe koko kuvaa. Se velka, mitä ko. laitoksella on, on murto-osa siitä, mitä sen suunnittelu, laskeminen, arkkitehtityö, massoitus yms. yms. on maksanut. Sitä paitsi keskuksen sisällä on JO NYT ihan kannattavaa liiketoimintaa ja sen suojiin on tullut ja koko ajan tulossa yhä erilaisia tapahtumia aina Seinäjoen tasokkaasta (ja hyvin myyneestä) kamariorkesterivierailusta lähtien, elokuvien ensi-iltoja yms. yms. Ja Nikkaripuoti on kehittymässä, samoin on viritteillä ihan uusi koulutusjärjestelmä, mistä ei Kyvykäs Kauno vaikuta tietävän hevon sitäkään.

Kyrönjoen jokirantalietteen päällekö tämäkin olisi pitänyt paaluttaa homehtumaan, jotta säästyy Kotikoulunmäen komea hiekkatöyräs vaikka kulukumiesten riukuvessan paikaksi?

On ihan turha aukoa päätä pelkällä asenteella, ellei ole yhtään jauhoja sanojensa katteeksi.

5.4.2009 15:31  Juuri näin!

Juuri näin!

5.4.2009 15:32  Kauno Kyvykäs

Voi voi voi, onko nikkaripuoti kehittymässä, ei ole mennyt kymmeniä vuosiakaan voin vain kuvitella, jotta liikevaihto on huippua.
Niin, kyllähän rakennus maksaa, kun se tehdään, varsinkin yhteiskunnan rahoittama monumentti. Kai sen ymmärtää tyhmempikin, kuin Kauno. Kynäilijän on turha väittää, jotta nikkarikeskus tuottaa, edes toimintakustannuksiaan. Kerrankin kun Juntunen onnistui jossain, aikaansaannoksesta tuli veronmaksajille riippakivi. Koulutus hoituu ilman nikkarikeskustakin.

5.4.2009 17:11  jj

Jurvan kynäilijäkö väittää nikkarikeskuksesta ja sen toiminnasta jotakin käsittävänsä.
Taitaa olla velli ja vellintekijät pahoin ilman jauhoja.

5.4.2009 17:38  Juhani

Nyt kun Nikkarikeskus on kuitenkin olemassa ja sen toivotaan tuottavan jotakin, niin olisiko järkevää että me kaikki kurikkalaiset olisimme nyt vain tukemassa sen toimintaa?

5.4.2009 19:28  Ripotelkaa tuhkaa

Ripotelkaa vain tuhkaa päällenne, kaupungin tilinpäätös osoittaa 7 milj. ? ylijäämää v 2008. Tuskin enää tänävuonna. Mutta ei odota konkurssikaan.

5.4.2009 22:22  Kauno Kyvykäs

Valkoinen viisas veljeni Juhani puhuu yleensä asiaa, mutta täysin kannattamattomia leikkihankkeita ei kannata tukea, aikana jona maksumiehet taistelee laman aiheuttamien ylimääräisten ongelmien kanssa. Nikkarikeskuksen ongelmat aiheutuu täysin järjettömistä arvioista tuottojen suhteen.
"Hyvä" povari ja "asiansa osaava" konsultti lupaa aina hyviä asioita ja loistavaa tulevaisuutta.
Näiden höpinät toteutuu hyvin harvoin.

5.4.2009 23:19  vanha kettu

Kauno olisitko niin ystävällinen ja selittäisit nyt meille tietämättömille Nikkarikeskuksen alkuperäinen käyttötarkoitus, mitä sielä nyt tehdään, missä on menty vikaan ja miksi siitä tapellaan niin rankasti.

5.4.2009 23:30  Juhani

Niin. Minä en todellakaan tiedä miten Nikkarikeskuksella menee. Mitä Kauno mielestäsi pitäisi tehdä?

6.4.2009 1:07  Kauno Kyvykäs

Nikkarikeskus joutaa hoitamaan rahoituksensa ilman kaupungin miljoona sijoitksia, jos se kerran tuottaa, niin hyvin kuin sanotaan, luulisi rahan riittävän.
Alkuperäinen suureellinen "visio" oli esitellä jurvalaista jä lähikuntien osaamista puusepän ja huonekaluteollisuuden alalla. Myöskin tarkoitus oli kerätä ja jakaa tietoa alan yrityksille. Lisäksi nikkarikeskuksen tulisi toimia erilaisten ompeluseurojen pitopaikkana,myös leikkiä ja laulua.
Tuli hautausmaalla kävijöille hyvä parkkipaikka, tilaa löytyy, niin ja ruokala, keittiö vain unohtui pois.

6.4.2009 16:32  vanha kettu

Saako Lilius huomenna siivet lentääkseen Fortumista? Jos saa niin on varmaan juonu liikkaa RedBullia. Kaviosta takamukselleen. AIVAN OIKEIN

7.4.2009 8:51  Voi voi..

Kauno Kyvykäs on paljastanut tietämättömyytensä yleensä ja varsinkin näissä viimeisissä kommenteisanssa. Aivan kuin vain hänellä olisi tieto ja taito tehdä asioita vain oikeilla tavoilla. No, yksisilmäisellä tavallaan hän taitaa vain yrittää ärsyttää porukkaa kommentoimaan typeryyksiään.

7.4.2009 10:01  Valitan teidän puolestanne kommentoijat

Onneksi nämä kommentit eivät ole kuva Kurikasta. Kurikassa on potentiaalia, hallinto toimii niinkuin pitääkin. Todella mielenkiinntoinen asia tuli julki kun julkistettiin Panttilan kaava-asia. Siinä on ytyä ja innovatiivisuutta toivon totisesti, että kaava lähtee toteutumaan. Hiukan hämäräksi on jäänyt maa-alueen (10 ha) ostaminen, olisiko ollut parempi antaa sen mennä lisämaaksi jollekin maatalousyrittäjälle, tosin en tunne asiaa kovin hyvin. Nikkarikeskus ei ole eikä saa olla "sylkykuppi" sehän on mahdollisuus, nyt on vain kynsin hampain pidettävä kiinn ammattikorkeakouluopetuksesta, sinne on suunnattava kehityseuroja vaikka porkkanarahoista, se olisi satsaus tulevaisuuteen. Kaunat pois tuon keskuksesn ympäriltä ja kehittämistoimiin. Asukasluvun kehitykseen kaikki liikenevät voimavarat, asuntoja, kaavoitusta, palveluja ja mielialan kohennusta. Nämä täällä julkistetut kommentit muutamia poikkéuksia lukuunottamatta tekevät todella hallaa Kurikalle, saisivat ja olisivat saaneet jäädä kokonanaan pois. POSITIIVISEMPI OTE TÄNNEKIN KOMMENTTEIHIN, KAUNAISUUS EI RAKENNA MITÄÄN.

7.4.2009 14:26  Eteenpäin vaan

Ei tosiaankaan ole kummallista jos asukasluku Kurikassa vähenee kun tälläistä pahansuopaisuutta kylvetään.Jokainen yritys kehittää Kurikkaa on K K mielestä rahan tuhlausta jne. Kehitys saa alkunsa vaan asiaan vahvasti uskovista tekijöistä joilla on tahtoa ja uskallusta.

7.4.2009 14:32  vanha kettu

Ei se asukasluvun vähennys mistään "pahansuopaisuuden" levittämisestä johdu, kyllä siihen on aivan eri syyt.

7.4.2009 14:44  kommentti

Varmaan on monia syitä , mutta kannattaisko kuitenkin jotain yrittää.

Ehkä kaikki eivät tahdo asua seinäjoella ?

7.4.2009 15:03  vanha kettu

Eihän Seinäjoki ole autuaaksi tekevä paikka. On paljon paikkoja missä asua, toinen haluaa hiljaisuutta toinen taas elämää ympärilleen, Kurikka taas sopii kurikkalaisille joillekka se sopii. Kurikkalaisia on mones junas ja sitten vielä ne jotka haluais vieläkin Riston kyytiin, vaikka aika on jo ohi.

7.4.2009 15:27  Ketulle kunniaa ahkeruudesta, vai onko ikävä

Vanhaa kettua seinäjokisena kovasti kiinnostaa Kurikka, mistähän johtuu. Kannattaisiko keskittyä vaikkapa seinäjokisten tangoseminaariin....!!!!!!!!

7.4.2009 16:42  Juu ihme kettu

häärää blokista toiseen , kehuskelemassa itseään ja seinäjoen ihanuutta, mollaten kurikkaa... ja kurikkalaisia, vinkiksi tälle ketuksi itseään tituleeraavalle, ota lue esim. 10 viimeistä kannaottoasi, huomaat jauhavasi samaa p***aa

7.4.2009 18:30  Kauno Kyvykäs

Voi voilla taitaa olla nikkarikeskuksessa naaluamiset käynnissä, silloinhan tosiasioita ei voi tunnustaa niin sitten millään. Täytyy toki ymmärtää porukkaa, joka saa naaluamisesta toimeentulonsa. Musta on naaluhommissa yleensä valkoista ja muut eivät hoksaa yhtään mitään, maksumieheksi kelpaa kyllä tyhmemmätkin.

7.4.2009 20:15  vanha kettu

Mitäs muuta näillä sivuilla jauhetaan kuin p...aa. Seinäjoelle en tullut minkään tangoseminaarien takia, miksi muutin S.joelle on vasta tulossa kesällä. Ikävä ei ole missään tapauksessa, käynhän Kurikassa vähintään kerran viikossa, ei ehkä pakostakaan. Toiseen 16:42 tekstiin; onko jossain rajoitettu moneenko blogiin voi kirjoitaa, eivät nämä kurikkalaiset blogit ole ainoita mihin kirjoitan,( jos niitä muita lähtisit lukemaan joutuisit opettelemaan englanninkielen). Jos Seinäjoessa ja minussa on kehumista niin miksi en kehuisi ja onhan meissä kehumista, en tosin ole vielä kehuskellut ystäväpiirillänikään josta pieni osa on Kurikassa, antaa sen osan olla. Kurikkalaisia en mollaa, siihen mollaus piiriin kuuluu vain muutamia kurikkalaisia (ehkä myös Sinä 16:42, koska tuntuu kirpaisevan). 10 viimeisintä kannanottoani ovat sitä asiaa mitä tämän hetkiset tilanteet vain ja ainoastaan voivat tuottaa, jos se on pa.k.a sinun mielestäsi niin voi Kurikkaa raukkaa.

7.4.2009 22:11  Ei millään pahalla, sananvapaus on .....!!!!

Joopa joo, kommentit kyllä siistyisivät jos Vanha Kettu vähän malttaisi ........!!!!!!!!!

7.4.2009 22:42  Kauno Kyvykäs

Älkää sortako vanhaa kettua. Seinäjoelle muutosta, kun tulee onnelliseksi, täytyy ihmisen olla vähään tytyväinen. Tälläinen vaatimattomuus kaunistaa. Seinäjoki on kauniiden ihmisten unelmien täyttymys, ehkä ihan paratiisi.

7.4.2009 22:54  vanha kettu

Kyllä Kauno tietää! Ettei vain olisi ihan Kaunosielu. Aina vähän onnellinen, mutta ainakin nyt kokoajan tyytyväinen muutosta.

7.4.2009 23:07  Kurikan ja Jurvankin viime vuoden tulos erinomainen

Kurikan viime vuoden tilinpäätös on tuottanut 7,5 miljoonaa euroa ylijäämää ja Jurvankin tulos on 238000 euroa ylijäämäinen. On hyvä, kun blogisti on Meksikossa eikö ole kuulemassa tätä näin hyvää tulosta. Sehän on vastoin kaikkia niitä kirjoituksia, mitä blogisti on melkeinpä jokaisessa blogissaan esittänyt yrittäen luoda synkkää kuvaa ja pelästyttää ihmisiä.

7.4.2009 23:09  Kauno Kyvykäs

Kaunolla on paljon henkeviä ystäviä ja kanssasieluja, seinäjoella. Semmoisia jotka ymmärtävät sielujen jaloimpia sinfonioita, nimittäin törnävällä.

7.4.2009 23:24  Juhani

Asioita voi kai miettiä ihan rauhallisestikin.

Olen miettinyt Kurikan kehittämisen eri tasoja, mutta en uskalla sanoa mitään niistä vääränlaiseksi kehittämiseksi kun en tiedä lopputuloksia. Mitä jos esim. Nikkarikeskus olisikin muutaman vuoden päästä Kurikan vetonaula ja jollakin teemalla vaikkapa valtakunnan keskus? Ehkä ei ole, mutta entä jos joku onnistuukin? Pitääkö sen onnistujan koko ajan kauhoa vastavirtaan?

Kolmostien magneetti ym. tuntuvat niin suurilta kehityshankkeilta että ne melkein huimaavat. Toisaalta noin rohkeista avauksista tulee mieleen että olisiko kaikkeen tällaiseen ollut jo paljon aikaisemminkin mahdollisuuksia kun niitä olisi vain uskallettu avata. Tätäkin on mielenkiintoista seurata kun itse ei tarvitse kantaa vastuuta.

Toisaalta pienestäkin voi lähteä suurta. Olen nähnyt että yksi pieni idea/keksintö ja sen kehittäminen voi johtaa tosi suuriin lopputuloksiin. Siksi ei pitäisi aliarvioida esim. jonkun pienyrityksen perustamista ihan pikkuasiaksi. Se voi olla alku jollekin suurelle.

Toisaalta tuntuu että Kurikkaa pitäisi kehittää sillä tavalla ettei asukasluku putoaisi liikaa. Onko epärealistista ajatella että se kovin järkyttävästi kasvaisikaan ?

Nyt tapahtuu aika paljon joka tasolla. Toivotaan että niistä mahdollisimman moni hanke tuottaa Kurikalle hyvää. Tiettyihin (taloudellisiin) mittakaavoihin saakka kannattaa nyt osoittaa vähintäänkin henkistä tukea näille kaikille hankkeille.

Vedetään yhteenvetoja ensi vuoden alussa siitä mitä on tapahtunut. On mielenkiintoista nähdä TOP10 -kehityskärki vuoden päästä. Sen sijaan TOP10 -vastarannankiisket ovat luultavasti kaikki nimimerkkejä ;-)

Onko Juhanilla puurot ja vellit sekaisin?

7.4.2009 23:32  Kateellinen kauhajokinen

Hannu Koiviston blogissa mielenkiintoisia kommentteja valtuuston julkitulosta ja miten se voitaisiin toteuttaa,kannattaa lukea ja miettiä tarkkaan...

8.4.2009 0:33  Kauno Kyvykäs

Löytyy viisaasta ja arvostamastani juhanistakin todellista huumoria ja todella hirteistä. Kauno on aina arvostanut kunnon ironiaa, se lämmittää kieroon kasvanutta mieltä. Nikkarikeskus on kuvainnollisesti vetonaula parhaimmillaan, se vain pitäisi vetäistä irti.
Kehitystä parhaimmillaa edustaisi konsulttien siirto trattasuomeen ja amerikkaan, sielä riittäisi sarkaa näyttää kykynsä.
Naisasianaiset ja feministit, voitaisiin viedä kehitysapuna islamilaisiin maihin, etenkin afganistaniin yhdessä rauhanaktivistien kanssa. Tämmöisissä mittelöissä, kun paskanpuhujat saavat jotain todellista kehitystä aikaan, voidaan puhua asiansa osaajista.

8.4.2009 0:35  V-A

Kyllä kauhajokisen kommenteissa perää oli,hyviä perusteluja ja hstoriaa Jurvan mädännäisyydestä..hävettää kurikkalaisena,vaikka opiskelenkin Kauhajoella ja näillä näkymin en kehtaa palata..

8.4.2009 1:40  Kunotonpoika

Onko Kaunopoika käynyt katsomassa Hannu Koiviston sivuja,kannattais käydä,voisit saada parempaa tietoa sieltä,sehän on aina kannatettavaa asiaa

8.4.2009 2:44  K yvykäs

On katsottu ja erittäin hyvässä hengessä luettu,kyllä Kurikan maine tästä nousee,valtuuston pj ansaitsee kaiken kunnian ja kiitoksen tästä,Pekka Heikkilä televisioon,enemmän

8.4.2009 9:34  Mielenkiintoinen Yuou Tube video Jurvasta

Katsoin myös Hannu Koiviston blogista You Tubella olleen videon siitä Jurvan valtuuston kokouksen alusta, jossa valtuuston puheenjohtaja Heikkilä töykeällä tavalla keskeyttää alkavan videoinnin. Hannu Koiviston vaimo kysyy ko. blogissa mieheltään, että, kuka tuo pieni mies Heikkilän vieressä on. Se on määräaikainen kunnanjohtaja Sinkkonen.
Ko. lyhyt videon pätkä kuvaa sitä tulehtunutta ja erikoista tilannetta, mikä Jurvassa silloin vallitsi.
Videosta välittyy kuva asetelmasta, jossa ei ole epäselvää, kuka Jurvassa käytti todellista valtaa. Demokratialla ei siinä ollut sijaa. Toivoa sopii, ettei kyseinen menettely pesiydy Kurikan hallintoon.

8.4.2009 11:26  Kuntalainen

Sinkkonen ja Sinkkonen. Vanhat asiat on olleet ja menneet. Ne ei muuksi muutu märehtimällä ja vouhkaamalla.Tilinpäätöksestä sen verran että on tosi hyvä jos on jotain säästöön jäänyt.Sillä nyt on muuta tulossa juuri se mitä Blogisti Ollila on saarannut,,,,,, tiukat ajat ja tosi tiukat. Kurikasssa 1000 työtöntä yli 13 % työväestöstä. Nyt olisi aika ideoida jotain parempaa kun lähetellä johonkin nettiin vanhoja videonpätkiä josssa oman vaimon ääni kuuluu taustalla.Ruvekkaa töihin ja lopettakaa vanhojen jauhaminen

8.4.2009 12:19  vanha kettu

Kyllä diktatuuri täytyy huomioida vanhaltakin ajalta ja varmistaa ettei se jatku uudella ajalla, demokratia on tämänpäivän teesi. Kaikki yhdessä ja kuntalaiset videoinnilla mukaan.

8.4.2009 14:08  Pöh!

Eiköhän se silloonen videopiirin vetäjä sitä diktatuuria yrittäny itsellänsä pitää.
Esiintyi kuin mikäkin heinämies, luuli olevansa Rirke. Mansikkamaalle pääsis töihin, sielä sais peljätellä vertaasiaan eikä tarttisi kuin seistä. Mä voisin filmata ja laittaa youtubeehen.

8.4.2009 15:17  Aurinkoinen päivä tänään

Teollistuneet kunnat kärsivät lamasta erikoisen kovasti, niin Kurikkakin. Nyt vain pitää toivoa, ettei lama pitkity sillä nousussa taas teollisen perinteen omaavat kunnat ovat nousukiidossa ja niiden joukossa on Kurikka. Onneksi kaupungilla on puskureita, joihin nyt voi turvautua ja pitää palvelut kunnossa ja jopa harkiten investoida, mutta vain harkiten. Valtion tehtävänä on elvyttää ja kuntien asiana on pitää peruspalvelut kunnossa. Tuossa taistelussa ei paljon auta "kyvykkään" eikä "vanhan ketun" viisastelut ja herjanheitot. Hallinto tekee hartiavoimin töitä, jotta meillä olisi asumisen mahdollisuus, nyt ivaajat paitsioon ja tartutaan ajasta kiinni.

8.4.2009 15:55  Aurinkoa vaan häiriköillekin

15:17 kirjoittaa asiaa. Onhan se Heikkilä nämä asiat jo lehdistössä kertonut, mutta ei olisi haittaa, jos hän kirjoittaisi nuo asiat tänne blokiinkin auki nyt, kun tästä on käynnissä ollut kuuma keskustelu.

8.4.2009 16:10  Kyllä viranhaltijat tietää

Eikös siellä kaupunginmtalolla ole nyt täysi miehitys, ettei tarvitse enää turavutua valtuuston puheenjohtajan arvokkaisiin mielipiteisiin kuten ehkä aikaisemmin.

8.4.2009 16:34  Kauno Kyvykäs

Joskus tuntuu siltä, jotta hallinto kannattaisi pistää lomalle siksi aikaa, kun menee huonosti. Päättäjien elvytykset tahtoo olla rahan haaskaamista. Liian paljon palkataan konsultteja huippu palkalla ihmettelemään päiväselviä asioita. Vaiheessa, jossa konsultit alkavat olla asioista perillä, päättäjät ovat jo unohtaneet mistä oli kysymys. Rahaa palaa taivaan tuuliin, mutta onneksi lamakin yleensä hellittää itsekseen.
Virkamiesten ja valtuutettujen pitää itse olla selvillä asioista, eikä mennä kalliden konsulttien selän taakse piiloon.
Konsultit saavat, ilman vastuullisuutta olevaa, valtaa aivan liian helposti. Kunnalliset liikelaitokset ja konsultit muodostavat uhkan kunnalliselle demokratialle ja rahankäytölle.
Kaatopaikat vetävät puoleensa rottia ja kunnat konsultteja.
Hyvin hoidetulla kaatopaikalla ei rotat viidy.

9.4.2009 2:06  Rulli

Kurikan suljetulla kaatopaikalla olisi Rotalle vapaa paikka.Ehdotan valittavaksi Kauno Kyvykästä.Siis jo 1 ääni. Vai vaaditaanko suhteellistavaalia?
Kaupunki voisi saada siitä EU-tukea , katoava laji , jolla hallitsevana ominaisuutena pessimismi ja paskanjauhaminen.

9.4.2009 8:15  Tietoa muillekin kuin viranhaltijoille

Pelkääkö 16:10 että tulee totuuksia päivänvaloon Riipisen toiminnasta?

9.4.2009 8:44  Kauno Kyvykäs

Tukea, tukea, juu, juu, juu, rulli taitaa olla näitä tuki miehiä. Tukea täytyy saada on siitä sitten hyötyä tai ei, kun vain joku saa jonkinmoista tukea. Onko luudanvarsi poikki?
Luudanvarsi maksaa kaksi euroa, pannaanko konsultti tutkimaan asiaa voiko kaupunki ostaa rullille uuden luudan, konsultti maksaa 10000 euroa, sihen varmasti saa konsulttien sosiaalitoimistosta, eli TE-keskuksesta, puolet avustusta. Viiden tonnin avustus onkin loistava asia, kahden euron luudanvarsi ei maksa enään, kuin 5002 euroa.


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini